ثبت درخواست و پیگیری سفارش

قاب آلومینیومی T-Slot چیست و مهندسان چگونه از آن استفاده می کنند؟

یک قاب ساختاری محکم و محکم برای بسیاری از پروژه های مهندسی ضروری است، از قاب های چاپگر سه بعدی و محورهای ترجمه گرفته تا میزهای کار سفارشی و محفظه های ماشین آلات. آلومینیوم T-slot ماده ای است که دوام بالا، حداکثر تطبیق پذیری و هزینه مناسب را برای سازه ها و قاب های سفارشی مانند اینها ارائه می دهد.

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

ایجاد این ساختارهای سفارشی از سایر مصالح ساختمانی می تواند مسائل سازگاری را مطرح کند. این می تواند زمان کار را افزایش دهد، هزینه ها را افزایش دهد و احتمالا انعطاف پذیری را با نیاز به اتصال دائمی اجزای فلزی از طریق جوش، سوراخ کاری و پیچ و مهره محدود کند.

مقاله پیشنهادی: 11 عامل موثر بر آندایزینگ آلومینیوم

این مقاله به بررسی قاب بندی T-slot چیست و چه زمانی ممکن است بخواهید این مصالح ساختمانی منحصر به فرد را برای پروژه بعدی خود در نظر بگیرید. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

فهرست مطالب

  • قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟
  • رایج ترین کاربردهای قاب بندی T-Slot چیست؟
  • آیا فریم های ساخته شده با T-Slots قوی هستند؟
  • استحکام سازه
  • تحمل بارهای سنگین

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

شکاف های T یک استاندارد غیر رسمی برای سیستم های قاب بندی هستند که از طول های آلومینیومی اکسترود شده مربع یا مستطیل تشکیل شده اند. آنها یک شکاف T شکل در امتداد حداقل یکی از طرف های خود دارند.

این اسلات ها به شما این امکان را می دهند که طیف وسیعی از سخت افزارها را به اکستروژن متصل کرده و در صورت نیاز آن را تنظیم کنید. آنها سطح بی سابقه ای از سفارشی سازی و تطبیق پذیری را برای طرح ها و برنامه هایی که می توانید ایجاد کنید اجازه می دهد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم

این پروفیل ها نمی توانند هیچ شکافی، یک شکاف یا چند شکاف در هر طرف داشته باشند. اندازه سطح مقطع نیز در اندازه های مختلف موجود است.

شما به راحتی می توانید قاب ها و سازه های ساخته شده از شیارهای T را با اتصال پروفیل ها با اتصال دهنده ها تنظیم کنید و نیازی به جوش دادن اجزا برای به دست آوردن ساختاری مستحکم را از بین ببرید.

در حالی که هیچ استاندارد واحد واحدی برای ساخت این اکستروژن ها وجود ندارد، دستورالعمل هایی در مورد محبوب ترین اندازه های پروفیل و شکل شکاف ها وجود دارد. به راحتی می توان تشخیص داد که کدام اجزا و پروفایل ها سازگار هستند.

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

رایج ترین کاربردهای قاب بندی T-Slot چیست؟

مهمترین مزیت پروفیل های T-slot تطبیق پذیری و سازگاری بالای آنهاست. این باعث می شود برنامه های آنها به طور قابل توجهی متنوع و قابل تنظیم باشد. آنها را در همه جا در تاسیسات تولیدی خواهید یافت.

قاب‌های اسلات T همچنین امکان مونتاژ و جداسازی سریع را فراهم می‌کنند و جابه‌جایی یا تغییر آن‌ها را در صورت نیاز آسان می‌کنند. می‌توانید محفظه‌های ایمنی سفارشی موقت یا دائمی و سیستم‌های محافظ نصب کنید، سپس آنها را در اطراف ماشین‌آلات جابه‌جا یا تنظیم کنید تا از کارگران در برابر قطعات متحرک خطرناک محافظت کنید. شما می توانید آنها را با درها تجهیز کنید تا در صورت نیاز دسترسی محدودی داشته باشید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم

علاوه بر قاب‌های استاتیک، می‌توانید از شکاف‌های T برای ساخت سیستم‌های کشویی خطی استفاده کنید که از حرکت دقیق کنترل‌شده توسط واگن‌های کوچک در امتداد ریل بهره می‌برند. کناره‌های شکاف‌دار روی پروفیل‌ها، وزن سبک قاب و استحکام چشمگیر آن‌ها را به یک بلوک ساختمانی عالی برای سیستم‌های اسلاید خطی تبدیل می‌کند.

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

برای نشان دادن انعطاف‌پذیری آلومینیوم اسلات T، فهرستی محدود از چند نمونه کاربرد برای این اکستروژن‌ها در زیر آمده است:

  • پایه و قاب ماشین
  • محفظه های ایمنی تجهیزات و سیستم های نگهبانی
  • ایستگاه های کاری، ایستگاه های آزمایشی و جداول
  • سیستم های جابجایی مواد
  • سیستم های دروازه ای قابل حمل
  • مبلمان اداری و کارگاهی مانند میز، کابینت و انباری

به لطف دوام ذاتی آلومینیوم و مقاومت در برابر خوردگی، این اکستروژن ها در بسیاری از محیط ها نیز مفید هستند. آنها می توانند بدون زنگ زدگی و از نظر بصری برای سال ها خدمات جذاب باقی بمانند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل تسمه آلومینیوم

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

آیا فریم های ساخته شده با T-Slots قوی هستند؟

از دو منظر می توانیم به این سوال نگاه کنیم.

استحکام سازه

برخی از افراد ممکن است تعجب کنند که آیا این ساختارها در مفاصل از هم جدا می شوند، به خصوص زمانی که در معرض نیروهای ارتعاشی اطراف تجهیزات سنگین یا استرس تحمل بارهای سنگین قرار گیرند. از این گذشته ، پروفیل ها با جوش یا چسب به یکدیگر متصل نمی شوند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم

در عمل، اتصال دهنده هایی که به اکستروژن و سخت افزار T-slot متصل می شوند، اتصالات محکم و پایداری ایجاد می کنند. با این حال، باید اشاره کنیم که پیکربندی قاب در استحکام ساختاری طراحی بسیار مهم خواهد بود. به این ترتیب، هنگام طراحی و مونتاژ سازه باید احتیاط کنید تا مطمئن شوید که می تواند در برابر نیروهایی که بر آن تأثیر می گذارد مقاومت کند.

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

تحمل بارهای سنگین

رویکرد دوم به مسئله استحکام این است که تعیین کنیم آیا پروفیل های T-slot می توانند بارهای سنگین و استفاده های سنگین را تحمل کنند یا خیر.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم

استحکام نهایی در نهایت به آلیاژ مورد استفاده برای ساخت پروفیل های T-slot و شکل پروفیل خاص آنها بستگی دارد. رایج ترین آلیاژهای آلومینیومی که برای این منظور اکسترود می شوند 6060-T6 و 6105 هستند که هر دو دارای استحکام کششی متوسط تا بالا هستند. استحکام این آلیاژهای آلومینیوم معمولاً برای کاربردهای معمولی بیش از اندازه کافی است.

قاب آلومینیومی T-Slot چیست؟

نتیجه

شیارهای T یکی از رایج ترین روش ها برای ایجاد قاب ها و سازه هایی است که قوی، همه کاره، سبک، محکم و مقرون به صرفه هستند. دفعه بعد که یک قاب یا سازه تجهیزات را طراحی می کنید، اکستروژن های اسلات آلومینیومی را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست