ثبت درخواست و پیگیری سفارش

مراحل پولیش کردن پروفیل آلومینیوم

آلومینیوم یکی از همه کارترین فلزات موجود است. می‌توانید آن را در همه چیز، از ظروف آشپزی گرفته تا لوازم خانگی، چرخ‌ها و تزئینات خودرو و موارد دیگر پیدا کنید. اما جنبه منفی این است که با گذشت زمان تمایل به تغییر رنگ و کدر شدن دارد. آلومینیوم همچنین مستعد خوردگی است که باعث کدر شدن پوشش نیز می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از کدر شدن آلومینیوم، نگهداری و تمیز کردن منظم است، اما اگر تا به حال نتوانسته اید به اجزای آلومینیومی خود توجه کنید، هنوز دیر نشده است. گروه مهندسی فیلت در این مقاله راهنمای کامل را در مورد نحوه صیقل دادن آلومینیوم و حفظ سطح آن در شرایط اولیه گردآوری کرده اند. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

مقاله پیشنهادی: انواع عملیات حرارتی آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

ملزومات

برای اکثر کارهای پرداخت آلومینیوم به موارد زیر نیاز دارید. این لیست بر اساس اندازه کار، نوع آماده سازی مورد نیاز و ترجیح شما در تمیز کردن و پرداخت محصولات آلومینیومی متفاوت است.

  • دستکش و عینک محافظ
  • مایع ظرفشویی ملایم
  • پاک کننده آلومینیوم (تجاری یا خانگی)
  • پشم فولادی ریز یا برس سیمی سفت
  • نوار ماسک
  • کاغذ سنباده در دانه های مختلف
  • ترکیب پولیش
  • دستمال کاغذی یا پارچه های تمیز
  • سنباده مداری

مرحله 1: شی آلومینیومی را تمیز کنید

قبل از صیقل دادن یک مورد، باید آن را تمیز کنید تا از آلودگی و کثیفی خلاص شود. اگر تجمع جزئی باشد، معمولاً می‌توانید کار را با استفاده از شوینده ملایم انجام دهید: به سادگی با شستن سطح، آبکشی و خشک کردن آن با یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز و نرم، تمام زباله‌ها را پاک کنید. اگر بعد از این مرحله ساده خوب به نظر می رسد، می توانید مستقیماً به جلا دادن آن بروید. اگر نه، به مرحله بعد بروید.

نکته بسیار مهم: برخی از اشیاء، مانند ظروف پخت و پز، می توانند پوششی از چربی پیدا کنند که به مرور زمان غلیظ می شود و تمیز کردن آنها دشوار است. در این مورد، از مواد شوینده با یک ماده چربی‌گیر، مانند صابون ظرف‌شویی مایع Dawn یا یک ماده چربی‌گیر تجاری استفاده کنید.

مرحله 2: سطح را آماده کنید

اگر پس از یک تمیز کردن ساده، خوردگی یا تجمع دیگری باقی بماند، برای حذف آنها به محصول دیگری نیاز خواهید داشت. انواع مختلفی از محصولات تجاری پیش تمیز کننده آلومینیوم برای حذف خوردگی به ویژه وجود دارد.

پس از اعمال درمان، اجازه دهید چند دقیقه روی فلز بماند تا تجمع آن شل شود. سپس آن را بشویید. اگر هنوز تجمعی وجود دارد، این فرآیند را تکرار کنید، با استفاده از پشم فولادی بسیار ریز یا یک برس سفت برای شل کردن زباله ها. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید، سپس جسم را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

در برخی موارد، ممکن است به کارهای آماده سازی اضافی فراتر از چربی زدایی و تمیز کردن نیاز باشد. ایرادات سطحی ناشی از تغییر رنگ شدید، خراش یا گودال را نمی توان با پولیش اصلاح کرد. برای سطوح صاف، سنباده زدن ممکن است ضروری نباشد، اما برای سطوح ناهموار یا ناهموار یا آنهایی که دارای خط و خش هستند، سنباده ممکن است نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد.

مرحله 3: آلومینیوم را سمباده بزنید

پس از چسباندن نوار ماسک به مناطقی که نمی‌خواهید سمباده بزنید و دستکش‌ها و عینک‌های محافظ را به چشم زدید، با کاغذ سنباده کمتر شروع کنید، مخصوصاً اگر سطح آلومینیومی دارای خراش یا لکه‌های عمیق است، و به تدریج به سمت سنگ ریزه ریزتر بروید.

در بیشتر موارد، یک ساینده 320 گریت کار را انجام می دهد، اما اگر با گودال ها یا گودهای عمیق سر و کار دارید، ممکن است لازم باشد از شن کمتری در محدوده 180 تا 250 استفاده کنید. از کاغذ سنباده به تدریج ریزتر استفاده کنید زیرا عیوب پاک شده و سطح آلومینیومی برای پرداخت آماده می شود. در بیشتر موارد، می توانید با 320 شروع کنید، به 400 بروید و با 600 به پایان برسانید، اگرچه برای حداکثر آماده سازی پولیش می توانید تا 1500 گریت بالا بروید.

سنباده زدن را می توان با دست، با سنباده مداری یا ترکیبی از این دو انجام داد. قطعات آلومینیومی کوچکتر را می توان با دست با کاغذ سنباده سنباده زد، اما برای پروژه های بزرگتر، به ابزار برقی نیاز دارید. یک آسیاب زاویه ای با دیسک فلپ سنگ زنی آلومینیومی یا سنباده مداری با دیسک های سنباده چسب حساس به فشار برای بهترین نتیجه توصیه می شود.

مرحله 4: آلومینیوم را پولیش کنید

شما می توانید محصولات پولیش تجاری را خریداری کنید یا خودتان با موادی که به راحتی در دسترس هستند درست کنید. (توجه: هر چیزی که ممکن است برای تهیه غذا استفاده کنید، نباید با پولیش آلومینیومی تجاری که حاوی مواد شیمیایی سمی است جلا داده شود.)

پولیش طبیعی برای ظروف آشپزیاگر ترجیح می دهید، می توانید با استفاده از سرکه و آب یک جلا دهنده آلومینیومی برای ظروف پخت و پز درست کنید. به سادگی مقدار مساوی آب و سرکه سفید را در یک بطری اسپری ترکیب کرده و مخلوط را روی سطح آلومینیومی بمالید. سپس از یک پارچه نرم برای تمیز کردن سطح استفاده کنید. برای افزایش درخشندگی، می‌توانید از یک پد پشم فولادی ریز برای صاف کردن بیشتر سطح استفاده کنید.

همچنین می توانید با ترکیب مساوی کرم تارتار و آب، پولیش آلومینیومی خانگی درست کنید. مخلوط را با استفاده از یک پارچه تمیز و با انجام حرکات دایره ای روی سطح آلومینیومی بمالید. قبل از اینکه لاک فرصت خشک شدن پیدا کند، آن را با استفاده از یک پارچه تمیز بردارید تا درخشندگی درخشانی ایجاد کنید.

پولیش دستی در مقابل پولیش ماشینی

شما می توانید آلومینیوم خود را با دست یا با استفاده از ماشین جلا دهید. روش پیشنهادی به اندازه و وضعیت قطعه کار بستگی دارد.

به طور معمول، زمانی که سطوح آلومینیومی کوچکتر کدر هستند اما اکسیداسیون، زنگ زدگی، سوراخ شدن یا سوختگی قابل توجهی را نشان نمی دهند، می توانید از یک پولیش دستی خوب با اپلیکاتور میکروفیبر برای درخشندگی سریع به آنها استفاده کنید. اگر با یک شی بزرگ برخورد می کنید و از پولیش تجاری استفاده می کنید، استفاده از یک چرخ زاویه دار با چرخ های صاف کننده سریعتر است.

کمی ترکیب ساینده درشت را به سفت ترین چرخ سفت خود اضافه کنید. کل سطح را به صورت تکه تکه صاف کنید و در صورت نیاز ترکیب پولیش بیشتری به آن اضافه کنید. هنگامی که این مرحله را به پایان رساندید، باقیمانده را کاملاً پاک کنید و چرخ صاف کننده خود را عوض کنید، زیرا نمی خواهید مواد ساینده را با هم مخلوط کنید.

مانند سنباده زدن، از درشت ترین مواد ساینده شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. می توانید با یک نوار ترکیبی صاف کننده فلز خاکستری که برای برش فلزات غیرآهنی و کاهش عیوب فرموله شده است، شروع کنید و سپس با یک تریپلی قهوه ای رنگ که عملکرد عالی را روی آلومینیوم انجام می دهد. برای درخشش آینه، کار را با یک ترکیب سفت کننده رنگ سرخ سفید به پایان برسانید و قطعه کار را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

بهترین ساینده برای سنباده آلومینیومی چیست؟

بیشتر آلیاژهای آلومینیوم نرم هستند، بنابراین باید از ساینده‌هایی استفاده کنید که برای سنباده‌زنی آلومینیوم مناسب هستند. آنها عبارتند از:

  • اکسید آلومینیوم
  • کاربید سیلیکون
  • زیرکونیا
  • سرامیک

نکته حرفه ای: برای اینکه محصولات ساینده خود را در بهترین شرایط ممکن نگه دارید، یک چوب گریس را روی سطح دیسک ساینده متحرک یا تسمه سنباده بمالید. گریس به عنوان روان کننده عمل می کند و از چسبیدن زباله های آلومینیومی به دانه های ساینده جلوگیری می کند. همچنین توصیه می شود از یک پاک کننده ساینده استفاده کنید که یک چوب لاستیکی است که بارگذاری را از سطح ساینده حذف می کند.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست