ثبت درخواست و پیگیری سفارش

مزایای پوشش آندایز سخت برای قطعات آلومینیومی چیست؟

آلیاژهای آلومینیوم کاملاً به مدل آلومینیومی بستگی دارند. از این رو، آنها فلزات نرم با انواع آلیاژهای مختلف هستند. آلیاژهای آلومینیوم به دلیل سبک وزنی که دارند، برای استفاده در ماشینکاری عالی هستند. از جنبه منفی، برخی از قطعات مکانیکی به استحکام بالایی نیاز دارند. این عامل بر خلاف ماهیت نرم فلز آلومینیوم است. به همین دلیل است که ما از یک پوشش آندایزینگ سخت برای تقویت فلز آلومینیوم استفاده می کنیم. این فرآیند سختی و مقاومت در برابر خوردگی را بهبود می بخشد. ما حتی می‌توانیم فرآیند آنودایز کردن را برای به دست آوردن هر اثر دلخواه کنترل کنیم. بنابراین، در گروه مهندسی فیلت، ما از آنودایز سخت برای بهبود آلیاژ آلومینیوم برای ساخت قطعات مکانیکی استفاده می کنیم. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید

فهرست مطالب

  • پرداخت آندایزینگ سخت چیست؟
  • ضخامت آندایز سخت چقدر است؟
  • قطعات آلومینیومی آندایزینگ سخت چگونه است؟
  • تفاوت بین آنودایز سخت و آنودایز استاندارد چیست؟
  • روش های پردازش پوشش آندایزینگ سخت
  • مزایای پوشش آندایزینگ سخت چیست؟
  • پنج نکته برای بهبود پوشش آندایزینگ سخت چیست؟

مقاله پیشنهادی: 5 نکته برای کاهش هزینه تولید پروفیل آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

پرداخت آندایزینگ سخت چیست؟

آندایزینگ پوشش سخت یک پوشش سطحی است. ما از اسیدهای آلی در یک سلول الکترولیتی برای ایجاد لایه های نازک اکسید آلومینیوم استفاده می کنیم. بنابراین، فرآیند آنودایز سخت بهتر از روش فرآیند فیلم است. اگر مقاومت در برابر خوردگی لازم باشد، کل فرآیند آب بندی را اعمال می کنیم. اما باز هم مقاومت در برابر خوردگی و سایش را کاهش می دهد.

ضخامت آندایز سخت چقدر است؟

ضخامت یک فیلم آنودایز سخت از 25 تا 150 میکرومتر متغیر است. ضخامت بهینه از 50 تا 80 میکرومتر متغیر است. با این حال، برخی از قطعات ماشین به ضخامت کمتر 25 میلی متر نیاز دارند. به عنوان مثال، مارپیچ و چرخ دنده. قطعاتی که نیاز به عایق خوب یا مقاومت در برابر سایش دارند از ضخامت فیلم 50 میلی متر بهره می برند. ضخامت 125 میلی متر یا بیشتر برای کاربردهای خاص عالی است. بنابراین، هرچه فیلم آندایز کننده ضخیم تر باشد، سطح فیلم ناهموارتر و ریزسختی بیرونی کمتر می شود.

قطعات آلومینیومی آندایزینگ سخت چگونه است؟

فیلم آندایزینگ لایه ای از یک فیلم عایق است. افزایش ضخامت فیلم درمان آندایزینگ مقاومت در برابر سایش و ولتاژ مخرب (2000 ولت) را بهبود می بخشد. با این حال، سختی تغییر نمی کند. پرداخت باف به بهبود براقیت سطح کمک می کند.

ما می توانیم یک فیلم آنودایز سخت ضخامت 25-35um بسازیم. این فرآیند را در یک سری از آلومینیوم 2000، 5000، 7000 اعمال می کنیم. یک کاربرد رایج در اجزای صنعت هوافضا است. مدل های مواد آلومینیومی سختی فیلم آندایزینگ سخت را تعیین می کنند.

تفاوت بین آنودایز سخت و آنودایز استاندارد چیست؟

ضخامت و ظاهر (Thickness and Appearance)

ضخامت لایه به وضوح آنودایز سخت را از آنودایز استاندارد متمایز می کند. آلومینیوم آنودایز سخت دارای لایه ضخیم تری نسبت به آنودایز معمولی است. بنابراین، این تفاوت یک لایه بیرونی سخت آنودایز شده با مخالفت نقطه خراشیده بالاتر می دهد. همچنین، آنودایز سخت زمانی که آن را با آلومینیوم آنودایز استاندارد مقایسه می کنیم، یک لایه یکنواخت دارد.

تثبیت (Fixation)

این مرحله برای آلومینیوم آنودایز استاندارد مهم است. معمولا منافذ ریز روی آلومینیوم معمولی ایجاد می شود. منافذ برای گرفتن نتیجه بهتر نیاز به اصلاح دارند. اما آلومینیوم سخت آنودایز شده دارای لایه اکسید ضخیم تری است که مقاومت سایش قطعه را بهبود می بخشد.

برنامه (Application)

آلومینیوم آنودایز استاندارد برای قطعات مورد استفاده در صنایع هوایی، مهندسی و خودرو کار می کند. با این حال، ما آنودایز سخت را روی قطعاتی اعمال می کنیم که ایمنی سایش را به خطر نمی اندازند. به عنوان مثال، ظروف پخت و پز، تابه، و سیلندر.

روش های پردازش پوشش آندایزینگ سخت

روش های الکترولیز اکسیداسیون آندی سخت انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال، اسید سولفوریک، اسید اگزالیک، پروپیلن گلیکول و اسیدهای معدنی. ما منبع تغذیه را به DC، AC یا AC/DC تقسیم می کنیم. اشکال دیگر برهم نهی، پالس و منبع تغذیه پالس روی هم قرار گرفته است. در زیر انواع آندایزینگ سخت به طور گسترده استفاده می شود.

  • روش آندایزینگ سخت با اسید سولفوریک (Sulfuric Acid)
  • روش آندایزینگ سخت اسید اگزالیک (Oxalic Acid)
  • آندایزینگ سخت از نوع اسید مخلوط (Mixed Acid)

روش آندایزینگ سخت با اسید سولفوریک پرکاربردترین روش است.

مزایای پوشش آندایزینگ سخت چیست؟

مقاومت (Resistance)

فلزات وقتی در معرض جو قرار می گیرند به راحتی خورده می شوند. بنابراین، ما یک لایه فیلم عایق مناسب را برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی توصیه می کنیم. فلز پایه به دلیل عایق خوب آنودایز سخت، محکم ترکیب می شود.

یک جایگزین خوب (A good replacement)

آندایزینگ سخت جایگزین خوبی برای آبکاری کروم سخت سنتی است. این به دلیل:

  • کم هزینه (Low Cost)
  • چسب فیلم محکم (Firm Film Bonding)
  • عملیات حرارتی مناسب محلول آبکاری (Suitable Treatment of Plating Solution)
  • محلول زباله تمیز (Clean Waste Solution)

بنابراین آندایزینگ سخت به یک صنعت مستقر کمک می کند تا وزن محصول را کاهش دهد و سازگاری با محیط زیست را حفظ کند.

پنج نکته برای بهبود پوشش آندایزینگ سخت چیست؟

زبری سطح (Surface Roughness)

زبری سطح قطعات پس از آنودایز سخت تغییر می کند. به عنوان مثال، قطعات با سطح زبرتر پس از عملیات آندایزینگ سخت صاف تر می شوند. با این حال، قطعات با سطح ناهموار ممکن است خشن تر شوند. درجه کاهش بین درجه 1 و درجه 2 متفاوت است.

طراحی فیکسچر (Fixture Design)

قطعات آنودایز شده سخت باید در طول فرآیند اکسیداسیون جریان و جریان بالایی را تحمل کنند. پس باید قطعات را با دقت روی هم قرار دهیم. این نیاز از ایجاد علائم سوختگی در قسمت های تماس جلوگیری می کند. علاوه بر این، راه حل دیگر، طرح های مناسب و وسایل مخصوص قطعات با اشکال مختلف و نیازهای منحصر به فرد است.

حفاظت جزئی (Partial Protection)

برخی از طراحی های قطعات باید به طور منظم آنودایز و آنودایز سخت انجام شود. اغلب، ابتدا آنودایز معمولی و سپس آندایزینگ سخت انجام می دهیم. سطوح قطعاتی که نیاز به آنودایز منظم دارند از طریق عایق محافظت جزئی می شوند. یک تفنگ اسپری یا برس یک لایه نازک از چسب نیتروسلولز را روی این سطوح می‌مالد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، پوشش را به طور یکنواخت اعمال می کنیم. همچنین کت در دمای پایین به مدت 20 تا 30 دقیقه خشک می شود.

در نتیجه، در شرایط شدید، قطعات فلزی مستعد اصطکاک هستند. آندایزینگ سخت آلومینیوم به مقاومت در برابر خوردگی و سایش سطح کمک می کند. ما این ویژگی را با عبور دادن بارهای الکتریکی تا زمانی که سوراخ ها از 10 میکرومتر یا بیشتر تجاوز کنند به دست می آوریم. بدون شک، قطعات آلومینیومی از آندایزینگ سخت سود زیادی می برند.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست