ثبت درخواست و پیگیری سفارش

نامگذاری آلیاژهای آلومینیوم

اگر به دنبال آلیاژ آلومینیومی هستید که نیازهای پروژه شما را برآورده کند، ممکن است متوجه شوید که هر تامین کننده آلومینیوم از ساختار نامگذاری یکسانی برای آلیاژهای خود استفاده نمی کند. اگر به دنبال تامین کنندگان آلومینیوم مستقر در کشور دیگری هستید، این امر به ویژه مشهود است.

چرا چنین است، و چرا یک سیستم نامگذاری پذیرفته شده جهانی وجود ندارد؟ خوب، حقیقت این است که این تلاش شده است. با این حال، در نهایت، سخت است که کشورها و سازمان ها را متقاعد کنیم که نحوه کسب و کارشان را برای سال ها تغییر دهند، بخصوص که با یک سیستم خاص آشنا شده‌اند.

به همین دلیل، درک روش هایی که موجودیت های مختلف در سراسر جهان آلیاژهای آلومینیوم را نام گذاری می کنند مفید است. به این ترتیب، اگر به دنبال یک آلیاژ خاص هستید، ممکن است بتوانید آن را از تامین کنندگانی که از نامگذاری شما آشنا نیستند، پیدا کنید.در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

نامگذاری آلیاژهای آلومینیوم

فهرست مطالب

  • محبوب ترین نام های آلیاژ آلومینیوم
  • آلیاژ یکسان در نام های مختلف

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

نامگذاری آلیاژهای آلومینیوم

 

محبوب ترین نام های آلومینیوم در سراسر جهان

برخی از پرکاربردترین آلیاژهای آلومینیوم در سراسر جهان عبارتند از:

ANSI/AA (انجمن آلومینیوم) (The Aluminum Association)

انجمن آلومینیوم (AA) این سیستم نامگذاری را مدیریت می کند و پذیرفته شده ترین سیستم در سراسر جهان است. انجمن آلومینیوم چهار رقم را به هر آلیاژ اختصاص می دهد که قبل از آن پیشوند “AA” وجود دارد. این به خواننده در مورد عناصر آلیاژی اصلی و ویژگی های منحصر به فرد یک درجه آلومینیوم خاص اطلاع می دهد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم 40*100 میلیمتر با ضخامت 1.8 میلیمتر

UNS (سیستم شماره گذاری واحد) (Unified Numbering System)

این سیستم نامگذاری آلیاژ مخفف Unified Numbering System است و یک سیستم نامگذاری برای فلزات و آلیاژها است که به طور گسترده در آمریکای شمالی پذیرفته شده است. فرمت این سیستم شامل یک پیشوند یک حرفی، “A” برای آلومینیوم و به دنبال آن پنج رقم است. این ارقام ممکن است به گونه ای انتخاب شوند که مشابه سایر نامگذاری های از قبل موجود باشند، یا ممکن است اطلاعاتی در مورد ترکیب شیمیایی ارائه دهند.

نامگذاری آلیاژهای آلومینیوم

EN (هنجار اروپایی) (European Norm)

این نام مخفف استاندارد اروپایی است. این تلاش اتحادیه اروپا برای متحد کردن نام های موجود در برخی از کشورهای عضوشان، مانند بریتانیای کبیر (GB)، آلمان (DIN)، فرانسه (NF) و ایتالیا (UNI) بود. این قالب شامل پیشوند EN و به دنبال آن AC یا AW است، بسته به اینکه آلیاژ فرفورژه (AW) یا ریخته گری (AC) باشد. در نهایت، یک کد چهار رقمی که بسیار شبیه به کد AA است، دنبال می شود.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نبشی آلومینیوم 80*80 میلیمتر با ضخامت 8 میلیمتر

ISO (سازمان بین المللی استاندارد) (International Organization for Standardization)

سازمان بین المللی استاندارد این نامگذاری را ایجاد کرده است و بسیار متفاوت از موارد قبلی است. این فرمت شامل «AL» به عنوان پیشوند و به دنبال آن ترکیب شیمیایی کامل آلیاژ است. این سیستم نامگذاری در دانشگاه و تحقیقات مفید است اما به ندرت در تلاش های عملی استفاده می شود.

نامگذاری آلیاژهای آلومینیوم

نمونه ای از آلیاژ یکسان در نام های مختلف

در قسمت ذیل پاراگراف از برخی از آلیاژهای آلومینیوم را ارائه می دهد که در هر یک از چهار عنوانی که در مورد آنها صحبت کردیم نامگذاری شده اند. این به شما کمک می‌کند تا ببینید که چگونه این نامگذاری ها با هم مقایسه می‌شوند، و به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که اگر در هنگام جستجوی یک آلیاژ خاص برای پروژه خود با این سیستم های نامگذاری دیگر مواجه شدید، به دنبال چه چیزی باشید.

  • 1- AA6061
  • 2- AA6063
  • 3- AA2024
  • 4- AA7075

1—)   UNS: Al-Mg1SiCu                   EN: EN AW-6061                     ISO: A96061

2—) UNS: Al-Mg0.5Si                    EN: EN AW-6063                    ISO: A96063

3—) UNS: Al-Cu4Mg1                     EN: EN AW-2024                    ISO: A92024

4—) UNS: Al-Zn6MgCu                  EN: EN AW-7075                   ISO: A97075

دو آلیاژ انتخاب شده برای این مثال، AA6061 و AA6063، از محبوب ترین آلیاژهای اکستروژن هستند و بسیار متنوع هستند. دو آلیاژ دیگر، AA2024 و AA7075، آلیاژهای آلومینیومی با مقاومت بالا هستند و اغلب در کاربردهای هوافضا استفاده می شوند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم کف 10، بال 15 و ضخامت 1.7 میلیمتر

نامگذاری آلیاژهای آلومینیوم

نتیجه گیری

هنگام جستجوی یک ماده خاص، حرکت بین نامگذاری های مختلف آلیاژ آلومینیوم می‌تواند چالش برانگیز باشد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا روش‌های مختلفی را که در آنها نام گذاری برخی از آلیاژهای مشابه انجام می‌شود و هنگام مراجعه به آن ها استفاده کنید، کمک کند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم به قطر خارجی 85، قطر داخلی 80.8 و ضخامت 2.1 میلیمتر

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست