ثبت درخواست و پیگیری سفارش

چه خدمات سطحی برای آلومینیوم وجود دارد؟

یک عملیات سطحی شامل یک پوشش یا فرآیندی است که در آن یک پوشش روی ماده یا در آن اعمال می شود. سطوح مختلفی برای آلومینیوم وجود دارد که هر کدام اهداف و کاربرد عملی خاص خود را دارند. به این ترتیب، درمان ها می‌توانند برای محافظت از سطح مواد، اما همچنین برای تزئین آن یا اطمینان از چسبندگی بهتر در صورت نیاز به چسباندن یا رنگ آمیزی استفاده شوند.

در این مقاله ما در مورد رایج ترین درمان های سطحی آلومینیوم صحبت خواهیم کرد: تصعید، آندایز، پوشش پودری و رنگ آمیزی مرطوب. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

چه خدمات سطحی برای آلومینیوم وجود دارد؟

فهرست مطالب

  • تصعید
  • آندایز
  • پوشش پودری
  • رنگ مرطوب
  • پیش فرآوری ضروری است

مقاله پیشنهادی: آلومینیوم چقدر پایدار است؟

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

چه خدمات سطحی برای آلومینیوم وجود دارد؟

تصعید

فرآیند تصعید آلومینیوم با پیش تصفیه پروفیل آغاز می شود. سپس پروفیل از قبل با یک پوشش پودری رنگ آمیزی می شود و به آن یک لایه محافظ و تزئینی می دهد. در مرحله دوم، پروفیل با یک انتقال سابلیمیشن پوشانده می شود که قبلا با اثر تزئینی انتخاب شده توسط مشتری چاپ شده است.

برای اینکه دکوراسیون به خود پروفیل منتقل شود، دومی در کوره ای با دمای بالا قرار می گیرد: به لطف ترکیبی از گرما و فشار، مولکول های رنگدانه به شکل گاز پراکنده می شوند و از پیش چاپ شده عبور می کنند. پشتیبانی از فیلم به لایه رنگ پروفیل، به طور قطعی به آلومینیوم منتقل می شود.

آخرین مرحله به حذف فیلم و تمام بررسی های لازم برای اطمینان از نفوذ دکوراسیون به رنگ روی پروفیل اختصاص دارد و همیشه کیفیت بالایی را تضمین می کند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم و پروفیل لوله آلومینیوم

آندایز

هنگام آنودایز آلومینیوم، از یک فرآیند الکتروشیمیایی برای تشکیل یک لایه اکسید در روی ماده استفاده می شود. به این ترتیب، این فیلم اکسید یک لایه محافظ در روی آلومینیوم تشکیل می دهد. نکته جالب در این مورد این است که هیچ لایه اضافی در هنگام آندایز روی آلومینیوم اعمال نمی شود. این به این دلیل است که آنودایز یک لایه محافظ ایجاد می کند که از آلومینیوم موجود ساخته شده است. فیلم اکسید به لطف اتصال مولکولی قوی به طور کامل در آلومینیوم یکپارچه شده است.

دلیل اصلی آندایز محافظت از آلومینیوم است. به لطف فرآیند آنودایز، مقاومت در برابر خوردگی افزایش می یابد و ماده ظاهر خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. لایه آنودایز سخت و مقاوم در برابر سایش ایجاد شده از آلومینیوم زیرین محافظت می‌کند و آن را به محصول نهایی بادوام تری تبدیل می‌کند.

لایه اکسید همچنین می تواند ارزش تزئینی زیادی داشته باشد. آنودایزاسیون همچنین این امکان را برای آلومینیوم فراهم می کند که رنگ های جذاب مختلفی به خود بگیرد. در حالی که ویژگی فلزی منحصر به فرد ظاهر حفظ می شود، ظاهر زیبایی نیز به دست می آورد. بنابراین آلومینیوم نه تنها بهتر محافظت می شود، بلکه تزئین شده است.

چه خدمات سطحی برای آلومینیوم وجود دارد؟

پوشش پودری

برای تامین آلومینیوم با یک لایه تزئینی و محافظ، می توان از یک پوشش پودری استفاده کرد. پس از تعدادی پیش تیمار که شامل چربی زدایی و شستشو می شود، پوشش پودری با استفاده از فرآیند الکترواستاتیک اعمال می شود. پودر با بار منفی بدین وسیله به جسم آلومینیومی که دارای بار مثبت است اعمال می شود. اثر الکترواستاتیک بعدی چسبندگی موقت پوشش را ایجاد می کند. سپس جسم در یک کوره پخت گرم می شود تا پوشش ذوب شود و جریان یابد و یک فیلم مایع پیوسته تشکیل شود. پس از پخت، یک اتصال جامد بین پوشش و آلومینیوم تشکیل می شود.

از آنجایی که بر خلاف رنگ مرطوب، هنگام اعمال پوشش پودری از حلال استفاده نمی شود، همچنین جایگزین سازگار با محیط زیست است. از طرف دیگر، نتیجه نهایی پس از پوشش پودری کمی زبرتر است، زیرا بافت گرانول های استفاده شده تا حدودی قابل مشاهده است.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم و پروفیل نبشی آلومینیوم

رنگ مرطوب

رنگ مرطوب جایگزین جالبی است که در آن زیبایی شناسی اولویت دارد. بهترین محصول نهایی را تولید می کند، زیرا نتیجه بسیار نرم تری به دست می آید. همچنین جلوه های تزئینی خاصی را که با پوشش پودری امکان پذیر نیست، می توان روی رنگ مرطوب اعمال کرد.

آنچه همچنین راحت است، این است که در این عملیات سطح، حداکثر ابعادی وجود ندارد که باید در نظر گرفته شود. این مورد در مورد پوشش پودری است، زیرا از غرفه اسپری استفاده می شود. از آنجایی که این مورد برای رنگ مرطوب لازم نیست، حداکثر ابعاد آلومینیومی که باید پوشش داده شود نیازی به توجه ندارد. به همین دلیل است که رنگ مرطوب راه حلی کاربردی برای رنگ آمیزی قطعات بزرگ آلومینیومی است.

پیش فرآوری ضروری است

خواه آندایزینگ، پوشش پودری یا رنگ مرطوب را انتخاب کنید. پیش فرآوری یا پیش تصفیه مناسب همیشه بسیار مهم است. بدون پیش تصفیه، لایه آنودایز، پوشش پودری یا رنگ مرطوب ممکن است به خوبی به آلومینیوم نچسبد یا در آن ادغام شود و باعث شود که به سرعت پوست کنده شود یا به طور یکنواخت اعمال نشود.

برای اطمینان از چسبندگی بهینه، آلومینیوم از یک تونل اسپری عبور داده می شود، یا مواد از چندین حمام عبور می کنند که در آنها چربی زدایی و لکه دار می شود. یک لایه تبدیل در یک حمام نهایی اعمال می شود که تضمین می کند که بهترین چسبندگی یا یکپارچگی ممکن بین آلومینیوم و لایه آندایز کننده، رنگ یا پوشش ایجاد می شود.

آیا می خواهید بدانید کدام عملیات سطحی برای محصول آلومینیومی شما بهترین است؟ خوشحال می شویم در مورد انتخاب آنودایز، پوشش پودری یا رنگ مرطوب بیشتر به شما بگوییم.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم و پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست