ثبت درخواست و پیگیری سفارش

آندایز کردن قطعات آلومینیومی ماشینکاری شده

آلومینیوم به دلیل تطبیق پذیری، دوام، نسبت استحکام به وزن و خواص سبکش مشهور است که آن را به یک ماده ترجیحی در صنایع مختلف تبدیل کرده است. علاوه بر این، لایه ای از اکسید به طور طبیعی روی سطوح آلومینیومی تجمع می یابد و آن را در برابر خوردگی مقاوم می کند. گروه مهندسی فیلت برای افزایش بیشتر عملکرد و طول عمر آن، پوشش های آنودایز شده را برای قطعات آلومینیومی شما فراهم می کند.

آندایزینگ که به عنوان یک سرویس ارزش افزوده بی نظیر ارائه می شود، یک فرآیند الکتروشیمیایی است که با تشکیل یک لایه اکسید محافظ دیگر با غوطه ور کردن اجزا در محلول الکترولیت و عبور جریان الکتریکی از آن، سطح قطعات آلومینیومی شما را بهبود می بخشد. نتیجه اکسیداسیون است و لایه ای بادوام ایجاد می کند که به عنوان پوشش اکسید آندی شناخته می شود. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

فهرست مطالب

  • پنج عملکرد آندایزینگ برای قطعات آلومینیومی ماشینکاری شده
  • تاثیر عملیات آندایزینگ بر روی قطعات آلومینیومی ماشینکاری شده چیست؟
  • آیا آنودایز کردن قطعات آلومینیومی آنها را قوی تر می کند؟
  • بهترین موارد استفاده از قطعات آلومینیومی آنودایز شده چیست؟
  • چرا قطعات آلومینیومی شما به پرداخت آنودایزینگ نیاز دارند؟

مقاله پیشنهادی: ساختمان از پیش مهندسی شده چیست؟

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

پنج عملکرد آندایزینگ برای قطعات آلومینیومی ماشینکاری شده

آلومینیوم یک فلز بسیار رایج در صنعت و زندگی است. در فرآیند ماشینکاری قطعات آلومینیومی، عملیات سطح پیوند مهمی است، روش و اثر متنوع متفاوت است. گاهی اوقات، تنها یک روش نیازها را برآورده می کند و گاهی اوقات می توان از چندین روش برای برآوردن نیازهای محصول استفاده کرد. در این میان آندایزینگ پرکاربردترین روش است. و در گروه مهندسی فیلت، ماشینکاری قطعات آلومینیومی یکی از مزایای ما در خدمات ماشینکاری CNC، قیمت مناسب، سطح زیبا با کیفیت و عملکرد بالا است.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم و پروفیل لوله آلومینیوم

تاثیر عملیات آندایزینگ بر روی قطعات آلومینیومی ماشینکاری شده چیست؟

افزایش مقاومت در برابر خوردگی محصولات آلومینیومی

Enhance the Corrosion Resistance of Aluminum Products

اکسیداسیون آندی می تواند لایه ای از فیلم اکسید را روی سطح محصولات آلومینیومی به دست آورد. خواص شیمیایی فیلم اکسید بسیار پایدار است و مقاومت در برابر خوردگی قوی دارد. به عنوان مثال، مواد آلومینیوم آنودایز شده در محلول اسید کرومیک، سطح فیلم اکسید فشرده و مقاوم در برابر خوردگی است، به ویژه برای پرچ کردن و جوشکاری قطعات مناسب است. اما برای آن در محلول اسید سولفوریک، ضخامت لایه اکسیدی تشکیل می‌شود و با قابلیت جذب قوی تر، فقط به دلیل بزرگ تر بودن تخلخل نسبت به اولی، به لایه بندی مناسب نیاز است.

بهبود ظرفیت جذب محصولات آلومینیومی به رنگدانه ها

Improve the Adsorption Capacity of Aluminum Products to Pigments

محصولات آلومینیومی که پس از پرداخت شیمیایی یا الکتروشیمیایی و سپس با اکسیداسیون آندی فرآوری شده اند، یک لایه اکسیدی با شفافیت بالا بر روی سطح تشکیل می شود. علاوه بر این، فیلم اکسید متخلخل است و ظرفیت جذب خوبی دارد که می تواند به طور موثر انواع رنگ های آلی یا معدنی و همچنین رنگ و فیلم آلی را جذب کند. این محصول آلومینیومی می تواند انواع رنگ های روشن داشته باشد، نه تنها ظاهر زیبایی را افزایش می دهد، بلکه می تواند اثر ضد خوردگی خوبی نیز داشته باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم و پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم

افزایش مقاومت سایشی محصولات آلومینیومی

Enhance the Abrasion Resistance of Aluminum Products

فیلم اکسیداسیون آندی نه تنها ضد خوردگی است بلکه بسیار متراکم است. وجود این فیلم اکسید مقاومت سایشی محصولات آلومینیومی را به شدت افزایش می دهد، که می تواند به طور موثر قطعات آلومینیومی را با حالت کاری اصطکاک مانند استفاده از سیلندر موتور خودرو، پیستون و سایر قطعات تطبیق دهد.

برای تحقق عایق الکتریکی محصولات آلومینیومی

To Realize the Electrical Insulation of Aluminum Products

فیلم آنودایز شده که ساختار شیمیایی آن به جای فلز، اکسید فلز است، دارای عایق الکتریکی قوی است. برخی از مواد آلومینیومی نیاز به عایق الکتریکی دارند، مانند لایه های دی الکتریک خازنی. این را می توان با اکسیداسیون آندی به دست آورد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نبشی آلومینیوم و پروفیل سپری آلومینیوم

به عنوان بستری برای آبکاری آلومینیوم

As a Substrate for Aluminum Plating

محصولات آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم باید قبل از آبکاری روی بستر اعمال شوند. روش های زیادی برای اعمال لایه زیرین روی سطح محصولات آلومینیومی وجود دارد که از جمله آنها می توان به الکتروگالوانیزه کردن، غوطه وری روی، آبکاری نیکل الکترولس و البته عملیات اکسیداسیون آندی اشاره کرد. با توجه به خواص متخلخل فیلم اکسیداسیون آندی، می توان اثر فرآیند آبکاری را ارتقا داد.

آیا آنودایز کردن قطعات آلومینیومی آنها را قوی تر می کند؟

در حالی که آنودایز کردن یک قطعه آلومینیومی را قوی تر نمی‌کند، سختی قطعه را افزایش می‌دهد. این اساساً مقاومت قطعه آلومینیومی در برابر فرورفتگی سطح، خراشیدگی یا سایر ساییدگی ها است. یکی از قطعات آلومینیوم آنودایز شده می تواند سه برابر سخت تر از آلیاژ آلومینیوم اصلی باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل گرده ماهی آلومینیوم و پروفیل تسمه آلومینیوم

بهترین موارد استفاده از قطعات آلومینیومی آنودایز شده چیست؟

روکش های آنودایز شده ما نقشی حیاتی در افزایش عملکرد، دوام و جذابیت زیبایی شناسی قطعات آلومینیومی شما ایفا می کنند. از برنامه های کاربردی در ماهواره ها و کالاهای ورزشی گرفته تا یکی از بلندترین ساختمان های جهان (برج ویلیس شیکاگو). آندایزینگ در صنایع مختلف کاربردهای متعددی دارد. موارد ذیل، بخش هایی هستند که در آن قطعات آلومینیوم آنودایز شده بیشترین موارد استفاده را دارد.

هوافضا (Aerospace)

آلومینیوم آنودایز شده اغلب در اجزای هواپیما، قطعات ساختاری و اتصالات داخلی استفاده می شود.

کالاهای مصرفی (Consumer Goods)

تجهیزات ورزشی، لوازم و جواهرات همگی می توانند آلومینیوم آنودایز شده داشته باشند.

خودرو (Automotive)

بسیاری از قطعات خودرو می توانند دارای آلومینیوم آنودایز شده باشند، از جمله تزئینات، عناصر تزئینی و اجزای موتور.

معماری (Architecture)

از نمای ساختمان‌ها و قاب‌های پنجره گرفته تا پانل‌های تزئینی و ورودی‌ها، طرح‌های معماری اغلب به اجزای آلومینیوم آنودایز شده نیاز دارند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نمای کامپوزیت آلومینیوم و پروفیل پاسار آلومینیوم

چرا قطعات آلومینیومی شما به پرداخت آنودایزینگ نیاز دارند؟

مهم نیست که شرکت شما در چه صنعتی است، یا برای چه قطعات آلومینیومی آنودایز شده نیاز دارید، سرمایه گذاری روی پرداخت های آنودایز ما برای به حداکثر رساندن عملکرد و طول عمر قطعات آلومینیومی شما ضروری است.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست