ثبت درخواست و پیگیری سفارش

مفهموم پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم چیست؟

از نظر لغوی، پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در طولی مشخص است. در دنیای تکنولوژی و صنعت پروفیل آلومینیوم انواع مختلفی دارد. پروفیل اکستروژن آلومینیوم به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بخش مصارف آلومینیوم به حساب می‌آید.
آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ با جلای فلزی، نرم، سبک و دارای قابلیت شکل پذیری زیاد است. از ویژگی های مهم آلومینیوم، سبک وزنی و قابلیت عدم زنگ زدگی می‌باشد. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

بیشتر بدانید: لوور آلومینیوم

مفهوم پروفیل آلومینیوم

مقاله پیشنهادی: قوطی آلومینیوم

تولید پروفیل آلومینیوم

برای تولید پروفیل آلومینیوم، ابتدا ماده اولیه را که بیلت آلومینیوم نام دارد، تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار می‌دهند. سپس آن را از میان قالب‌های اکستروژن که بر اساس نقشه مخصوص به خود طراحی و در واحد قالب سازی اکستروژن ساخته شده است عبور می دهند. به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل می‌یابد و به اشکال مورد نظر در می‌آید. به خاطر اعمال فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه کاملا تغییر شکل پیدا می‌کند و در نتیجه پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

مفهوم پروفیل آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

بیشتر بدانید: نبشی آلومینیوم

ویژگی های پروفیل آلومینیوم

شکل پذیری بالا

از مهم‌ترین ویژگی های پروفیل آلومینیوم، شکل پذیر بودن آن است. امروزه این ماده به دلیل داشتن خاصیت انعطاف پذیری، جایگزین آهن شده است. وزن سبک و مناسب پروفیل آلومینیوم، یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی آن است. همین ویژگی باعث شده که از این فلز در صنایع هوایی استفاده‌های فراوانی صورت گیرد.

مفهوم پروفیل آلومینیوم

تبادل دما

از زمان ورود پروفیل آلومینیوم به بازار، این فلز همواره جایگاه خود را در دو حوزه ساختمانی و صنعتی حفظ کرده است. ویژگی دیگر پروفیل های آلومینیومی، تبادل دما است. این ویژگی یکی از مهم ترین تفاوت های پروفیل آلومینیوم با آهن می‌باشد. پنجره های آهنی معمولا انرژی بیشتری هدر می‌دهند، اما پنجره های آلومینیومی به این شکل عمل نمی کنند و این موضوع در بهینه سازی مصرف انرژی اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی محصولات آلومینیوم مانند راد یا مفتول آلومینیومی در ساخت رساناها مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم

مفهوم پروفیل آلومینیوم

زیبایی، استحکام و مقاومت بالا

ویژگی مهم دیگر پروفیل آلومینیوم، زیبایی آن است. این فلز به خاطر داشتن رنگ روشن و سفیدش، حس زیبایی و تمیزی بیشتری را به ساکنان ساختمان انتقال می‌دهد. همچنین استحکام و مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی و اداری به عنوان پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرد.

مفهوم پروفیل آلومینیوم

نصب سریع و آسان

پروفیل‌های آلومینیومی ظریف و شکیل هستند و نصب آن‌ها آسان و سریع است. همچنین غیرقابل اشتعال می‌باشند و برای نصب در آشپزخانه‌ها گزینه امن و مناسبی به حساب می‌آیند. روی پنجره‌هایی که از جنس آلومینیوم هستند، می‌توان شیشه دوجداره یا چند جداره نصب کرد و با این کار، کاربری‌ آنها به کاربری پنجره یو پی وی سی نزدیک کرد.

مفهوم پروفیل آلومینیوم

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نبشی آلومینیوم

وزن سبک و تنوع بالا

وزن پروفیل‌های آلومینیومی نسبت به پنجره‌های یو پی وی سی سبک‌تر است و قابلیت بازیافت دارند. همچنین در طرح و رنگ‌های مختلف، در بازار به فروش می‌رسند.

پروفیل ناودانی آلومینیوم و ناودانی سیمکانکاری آلومینیوم در حوزه صنعت ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد

مفهوم پروفیل آلومینیوم

قیمت پروفیل آلومینیوم

دو فاکتور اساسی و تاثیر گذار و بسیار مهم در تعیین قیمت پروفیل آلومینیوم؛ روش تولید پروفیل آلومینیوم و آلیاژ مورد استفاده در تولید پروفیل آلومینیوم است. این دو عامل بسیار مهم بر کیفیت و قیمت پروفیل آلومینیوم تولید شده تاثیرگذار می باشد. گروه مهندسی فیلت با تولیدات با کیفیت و قیمت بسیار مناسب پروفیل آلومینیوم در این عرصه در خدمت مشتریان محترم می باشد. جهت اطلاع از قیمت های پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل تسمه آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست