ثبت درخواست و پیگیری سفارش

مفتول آلومینیومی چیست؟

راد آلومینیوم چیست؟

کاربرد مفتول آلومینیوم

راد آلومینیوم یا مفتول آلومینیوم در ساخت رسانا های هوایی کاربرد دارد. این مقطع از دو نوع مواد اولیه استاندارد درجه یک یا فابریک و استاندارد آلیاژی یا درجه دو به روش اکستروژن تولید می شود. راد آلومینیوم خالص که با مواد درجه یک استاندارد یا فابریک تولید می شود از شمش EC که مخفف عبارت Electrical Conductor است، ساخته می شود. شمش EC شامل 99.5 درصد آلومینیوم می باشد. مفتول آلومینیوم خالص بسیار پرکاربردتر از مفتول آلومینیوم آلیاژی می باشد.
مفتول آلومینیوم آلیاژی جهت موارد خاص و بر مبنای کاربرد و مورد استفاده و نیاز مصرف کننده تولید می شود. راد آلومینیوم به صورت قطرهای نه و نیم یا دوازده و نیم میلیمتر تولید می شود. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

مقاله پیشنهادی: بازیافت پساب آندایزینگ

مفتول آلومینیوم

فرآیند تولید مفتول آلومینیوم

فرآیند تولید راد آلومینیوم به این صورت می باشد که شمش های آلومینیوم در کوره ذوب می شود و سپس آلومینیوم مذاب به کوره های نگهدارنده انتقال داده می شود و در این کوره ها ناخالصی های مذاب جدا می شود و فرایند گاز زدایی انجام خواهد شد. آلومینیوم مذاب در چرخ کریستالی به صورت کریستال درآمده و وارد دستگاهی به نام نورد می شود و در این دستگاه آلومینیوم به صورت مفتول با ضخامت دلخواه ایجاد می شود.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

مواد اولیه جهت تولید راد آلومینیومی

در پروسه تولید راد آلومینیوم سه بخش بسیار مهم وجود دارد. مواد اولیه، دستگاه های مورد استفاده و عملیات تولید سه بخش بسیار مهم در این پروسه می باشد.

بیشتر بدانید: پساب صنعتی چیست؟

مواد اولیه مفتول آلومینیوم که به صورت شمش یا ضایعاتی بوده و از آلیاژهای آلومینیوم می باشد؛ برای تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد و قبل از اینکه به مرحله ذوب شدن برسد ابتدا باید فرآیند پاکسازی به صورت کامل بر روی آن انجام پذیرد تا از هرگونه ضایعات و ناخالصی عاری گردد و سپس آلومینیوم مرطوب را تحت فرآیند گرمایش قرار می دهند تا رطوبت آن به طور کامل گرفته شود و این باعث می شود تا در کوره مذاب انرژی کمتری مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد مفتول آلومینیومی در صنعت

مواد اولیه ای که در فرآیند گرمایش قرار گرفته را وارد کوره مذاب کرده و به صورت ذوب شده در می آورند. آلومینیوم ذوب شده در آزمایشگاه با دستگاه کوآنتومتر جهت اندازه گیری میزان عناصر مایع تحت بررسی قرار می گیرد و در صورتیکه مورد تایید قرار گیرد عناصر ترکیبی آن به کوره نگهدارنده منتقل خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: کروماته کردن چیست؟

در کوره نگهدارنده مواد مذاب از ناخالصی ها پاک شده و سپس سربارگیری شده و گازدایی می شود و مجدد مورد آزمایش قرار می گیرد و و در صورت تاییدیه، مایع مذاب وارد دستگه ریخته گری خواهد شد و به صورت یک بلوک ذوزنقه ای شکل در خواهد آمد و آرام آرام سرد می شود و به مرحله ای که نام آن نورد است منتقل خواهد شد.

مفتول آلومینیوم

درون دستگاه نورد این مقطع ذوزنقه ای شکل در میان دو غلطک در دو جهت مخالف همدیگر حرکت خواهند کرد و فاصله دو غلطک نیز از ارتفاع قطعه آلومینیوم نیز کمتر است و مقطع تحت فشار قرار می گیرد و تغییر شکل می دهد.

زمانی که مرحله نورد تحت دمای مناسبی انجام شود می توان اندازه و شکل دانه های فلز را کنترل کرد. میزان تغییر شکل فلز در مرحله نورد به زاویه نورد و میزان استحکام فلز دارد. مفتول تولید شده با دستگاه کوئیلر به شکل کویل استوانه توخالی درآمده و سپس به انبار انتقال داده می شود و در آنجا نگهداری خواهد شد.

بیشتر بدانید: گاز زدایی آلومینیوم چیست؟

قیمت مفتول آلومینیوم

راد آلومینیوم کاربردهای فراوانی دارد و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل در سایزهای متنوع تولید می شود و با توجه به ابعاد آن و نوع تولید، که به صورت اکسترود تولید می شود قیمت های مختلفی دارد. جهت اطلاع از قیمت های مفتول آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

مقاله پیشنهادی: نبشی آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست