ثبت درخواست و پیگیری سفارش

آلومینیوم چقدر پایدار است؟

آلومینیوم در بسیاری از محصولات مختلف استفاده می شود. از وسایل فنی گرفته تا ساخت و ساز و حتی مبلمان. علاوه بر مشخصات فنی، دلیل خوبی برای این امر وجود دارد: آلومینیوم بادوام است.

آیا آلومینیوم بادوام است؟

خیلی ها باور نمی کنند که اینطور باشد. این عمدتا به دلیل تقاضای انرژی بالا در تولید است. با این حال هنوز یک ماده بادوام است. دقیقا چطوره؟ این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

آلومینیوم چقدر پایدار است؟

فهرست مطالب

  • آلومینیوم از استخراج تا استفاده نهایی بادوام است
  • استفاده از منابع انرژی پایدار در تولید آلومینیوم
  • آلومینیوم به دلیل طول عمر بالا، بادوام است
  • آلومینیوم دارای چرخه زندگی طولانی است

مقاله پیشنهادی: منشاء و تولید آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

آلومینیوم چقدر پایدار است؟

آلومینیوم از استخراج تا استفاده نهایی بادوام است

آلومینیوم رایج ترین فلز روی زمین است و از سنگ معدن بوکسیت استخراج می شود. در نتیجه به سرعت در مقایسه با مواد دیگر کمیاب نمی شود. سالانه 30 کیلومتر مربع از سطح جدید برای استخراج استفاده می شود. بیشترین بخش از سطح آن را مناطق جنگلی تشکیل می دهد. به منظور به حداقل رساندن تأثیر بر چشم انداز، طرح های احیاء تهیه شده است. با انجام این کار، مناطق استخراج شده پس از تکمیل، تا حد امکان به حالت اولیه خود بازگردانده می شوند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم کف 65، بال 20 و ضخامت 1.2 میلیمتر

استفاده از منابع انرژی پایدار در تولید آلومینیوم

تولید اولیه آلومینیوم یک فرآیند انرژی بر است. به این ترتیب 3.5 درصد از انرژی مصرفی جهان در تولید آلومینیوم اولیه استفاده می شود. با این حال، مصرف انرژی برای آلومینیوم از سال 1900 تا 70 درصد کاهش یافته است. به این ترتیب، Rusal، بزرگترین تولید کننده آلومینیوم در جهان، 90 درصد آلومینیوم خود را با استفاده از برق آبی تولید می کند.

آلومینیوم چقدر پایدار است؟

آلومینیوم به دلیل طول عمر بالا، بادوام است

آلومینیوم به خصوص در استفاده نهایی بادوام است. به این ترتیب آلومینیوم برای چندین دهه دوام می آورد و ارزش قطعی طول عمر آلومینیوم در بخش ساخت و ساز 60 سال است. انرژی مورد نیاز در ترکیب با طول عمر طولانی آن چیزی است که آلومینیوم را بادوام می کند. علاوه بر طول عمر طولانی، مواد نگهداری کم نیز هستند. یعنی آلومینیوم نسبت به سایر فلزات به نگهداری کمتری نیاز دارد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم 20*20 میلیمتر با ضخامت 1.6 میلیمتر

آلومینیوم دارای چرخه زندگی طولانی است

در پایان عمر بیشتر آلومینیوم بازیافت می شود. آلومینیوم را می توان بدون تخریب بازیافت کرد. این باعث می شود مواد حتی بادوام تر شوند. علاوه بر این، تولید ثانویه 95٪ انرژی کمتری نسبت به تولید اولیه مصرف می کند.

بنابراین چرخه عمر طولانی آلومینیوم را به یک نوع فلز بسیار بادوام تبدیل می کند. سالهای بی شماری می گذرد تا این ماده به پایان عمر خود برسد. هنگامی که آلومینیوم به پایان چرخه عمر خود می رسد، اکثریت قریب به اتفاق بازیافت می شود. بر اساس گزارش موسسه بین المللی آلومینیوم، 75 درصد آلومینیومی که تاکنون تولید شده است، هنوز در حال استفاده است.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست