ثبت درخواست و پیگیری سفارش

منشاء و تولید آلومینیوم

آلومینیوم یک ماده همه کاره با طیف وسیعی از کاربردها است. اما آلومینیوم واقعا از کجا می آید و آلومینیوم چگونه تولید می شود همه چیز در مورد منشاء و فرآیند تولید آلومینیوم را در این مقاله بخوانید. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

منشاء و تولید آلومینیوم

فهرست مطالب

  • آغاز؛ بوکسیت
  • آلومینا را از بوکسیت استخراج کنید
  • فرآیند الکترولیز آلومینیوم خالص را ایجاد می کند

مقاله پیشنهادی: اتصالات لازم برای مونتاژ چهارچوب آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

آغاز؛ بوکسیت

آلومینیوم از بوکسیت استخراج می شود. بوکسیت نام سنگ معدنی است که حدود 30 تا 54 درصد اکسید آلومینیوم در آن وجود دارد. به دلیل این واقعیت که آلومینیوم تمایل به اتصال با اکسیژن دارد، آلومینیوم خالص بسیار کمی به طور طبیعی یافت می شود. آلومینیوم فقط به شکل اکسید موجود است، یعنی فلز متصل به اکسیژن. این اکسید آلومینیوم باید از بوکسیت فوق استخراج شود.

بوکسیت عمدتاً در مناطق (زیر) گرمسیری استخراج می شود زیرا این بوکسیت حاوی بالاترین مقادیر آلومینا است. آلومینا نام اکسید آلومینیوم خالص است. استخراج آلومینا از بوکسیت معمولاً در مجاورت محل استخراج بوکسیت انجام می شود تا در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی شود.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل گرده ماهی آلومینیوم و پروفیل تسمه آلومینیوم

منشاء و تولید آلومینیوم

آلومینا را از بوکسیت استخراج کنید

آلومینا از بوکسیت با استفاده از فرآیند به اصطلاح بایر که به نام مخترع فرآیند کارل بایر (در سال 1887) نامگذاری شده است، استخراج می شود. مقدار زیادی بوکسیت ریز آسیاب می شود. سپس این بوکسیت در ظرف بزرگی ریخته می شود که به تدریج سود سوزآور داغ شده به آن اضافه می شود. سود سوزآور محلولی از سودا و آب خورنده است. سود سوزآور، اکسید آلومینیوم موجود در بوکسیت را حل می کند. سایر عناصر بوکسیت حل نمی شوند.

مخلوط مایع سود سوزآور و آلومینیوم محلول به عنوان دوغاب نامیده می شود. ماده باقی مانده از بوکسیت “گل قرمز” نامیده می شود. دوغاب از طریق فیلترها از گل قرمز جدا می شود. گل قرمز به عنوان زباله دفع می شود. سپس دوغاب سرد می شود و به مخازن بارش منتقل می شود که به آنها رسوب دهنده نیز می گویند. سپس کریستال های سفید کوچک در مایع شکل می گیرند و به پایین می افتند. از آنجا، آنها به مخزن دیگری پمپ می شوند، جایی که کریستال ها می توانند به رشد خود ادامه دهند.

سپس کریستال ها به کوره ای منتقل می شوند و در دمای 1000 درجه به آلومینا تبدیل می شوند. این آلومینا مانند یک پودر سفید ریز به نظر می رسد و می تواند برای به دست آوردن آلومینیوم خالص بیشتر پردازش شود.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم و پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم

فرآیند الکترولیز آلومینیوم خالص را ایجاد می کند

آلومینا به کارخانه های ذوب اولیه یا کارخانه های آلومینیوم منتقل می شود. آنها اغلب در جایی قرار دارند که می توان انرژی ارزان و نسبتاً پاک تولید کرد. این کارخانه های ذوب اولیه با استفاده از فرآیند به اصطلاح هال-هرولت، آلومینا را به آلومینیوم خالص تبدیل می کنند. آلومینا از آلومینیوم و اکسیژن تشکیل شده است و هدف از این فرآیند جداسازی این دو است.

آلومینا در یک ظرف احیا کننده ریخته می شود. این ظرف با کرایولیت نمک فلوراید پر شده است که سپس تا دمای 1000 درجه سانتیگراد گرم می شود. داخل ظرف با گرافیت پوشیده شده است. همچنین دو بلوک آند کربنی در ظرف آویزان شده است.

بین بلوک‌های آند و گرافیت، یک بار الکتریکی با ولتاژ پایین (4-5 ولت)، اما آمپراژ عظیم 220000-340000 آمپر ایجاد می‌شود. این جریان الکتریکی اکسیژن را از آلومینیوم جدا می کند. اکسیژن به کربن روی بلوک های آند متصل می شود و به شکل CO2 حذف می شود. آلومینیوم خالص به پایین جایی که مایع تخلیه می شود فرو می رود. سپس آلومینیوم مایع در قالب‌هایی ریخته می‌شود تا بتوان آن را برای طیف وسیعی از کاربردها پردازش کرد.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست