ثبت درخواست و پیگیری سفارش

چگونه می توان مقاومت آب و هوایی رنگ های پودری الکترواستاتیک را بهبود بخشید؟

افزایش استحکام رنگ پودری الکترواستاتیک در شرایط مختلف آب و هوایی

استفاده در فضای باز از رنگ پودری الکترواستاتیک روز به روز رایج تر می شود. مردم توجه بیشتری به نوع آب و هوا و دوام محصولات پوشش پودری الکترواستاتیک دارند. به خصوص برای پروفیل های آلومینیومی، سقف ها، پانل های دیوار پرده و سایر سطوح لوازم در فضای باز. چگونگی مقاومت پوشش های پودری برای آلومینیوم در شرایط آب و هوایی مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

رنگ های های پودری عمدتاً از رزین ها، چسباننده ها، افزودنی ها و رنگدانه های رنگی تشکیل شده اند. با گذشت زمان، خواص لایه پوششی بر روی سطح پروفیل های آلومینیومی در اثر عوامل طبیعی مانند نور خورشید، باران، اکسیداسیون، تغییرات سرما و گرما و میکروارگانیسم ها به تدریج کاهش می یابد. این فرآیند “پیری” نامیده می شود. توانایی پوشش های پودری در مهار یا به تاخیر انداختن پیری طبیعی، مقاومت در برابر پیری طبیعی یا مقاومت در برابر پیری نامیده می‌شود. همچنین به عنوان مقاومت در برابر آب و هوا شناخته می شود.

مقاله پیشنهادی: آیا می توان آلیاژهای آلومینیومی دایکست را آندایز کرد؟

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

عوامل زیادی وجود دارد که بر توانایی مقاومت پوشش های پودری در آب و هوای گوناگون تأثیر می گذارد. این شامل عوامل داخلی مانند عملکرد رزین ها، بایندرها، مواد افزودنی و رنگدانه های رنگی است و همچنین شرایط فرآیند و درجه پخت رنگ های پودری نیز تاثیر گذار می باشد. همچنین استفاده از محیط فیلم مانند نقش نور خورشید (عمدتاً اشعه ماوراء بنفش)، ترکیب جو (اکسیژن، ازن، دود صنعتی و غیره)، رطوبت (از جمله باران اسیدی، مه نمکی و غیره)، تغییرات دما و سایر عوامل خارجی وجود دارد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

مواد (Materials)

برای بهبود مقاومت آب و هوایی پوشش های پودری، اولین قدم انتخاب مواد اولیه ای است که می تواند نیازهای صنعت پروفیل آلومینیوم را برآورده کند. و مواد اولیه واجد شرایط باید سایر خواص فیلم پوشش را نیز برآورده کند.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

رزین (Resin)

از آنجایی که رزین ماده اصلی تشکیل دهنده فیلم پوشش های پودری است و این مهمترین مؤلفه ای است که خواص فیلم ها را تعیین می کند، بنابراین انتخاب رزین بسیار مهم است.

بیشتر بدانید: پروفیل نبشی آلومینیوم

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

کلاسور (Binder)

اگرچه سیستم درمانی HAA به خوبی شناخته شده است اما عیب آن این است که محصول جانبی در واکنش پخت تشکیل می شود و سوراخ های سوزنی به راحتی در اسپری غلیظ ایجاد می شوند. مقاومت در برابر زرد شدن و دوام فیلم overbaking به خوبی سیستم TGIC نیست. در حال حاضر، پذیرش این معایب سیستم HAA برای صنعت پروفیل آلومینیوم دشوار است. اکثر تولید کنندگان پودر این مشکلات را حل نکرده اند. بنابراین سیستم TGIC همچنان پوشش پودری اصلی برای پروفیل آلومینیوم است. عامل پخت TGIC همچنین بر مقاومت آب و هوایی رنگ های پودری تأثیر دارد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

رنگدانه (Pigment)

تاثیر رنگدانه بر مقامت آب و هوایی رنگ های های پودری مهمترین عامل در مواد اولیه به جز رزین است. زیرا رنگدانه در حین استفاده از بین می رود. حتی اگر از یک رنگ استفاده شود، در بازار انواع رنگدانه ها وجود دارد. و خواص رنگدانه های مختلف (مانند رنگ، قدرت رنگ، قدرت پوشش، مقاومت در شرایط آب و هوایی و مقاومت در برابر حرارت) بسیار متفاوت است. این برای ما مشکل زیادی برای انتخاب ایجاد می کند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی (پروفیل مهندسی)

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

جدول مقایسه مزایا و معایب بین رنگدانه معدنی و رنگدانه آلی

رنگدانه معدنی

مزایا: مقاومت حرارتی خوب، اینرسی شیمیایی قوی، قدرت پنهان قوی، مقاومت در برابر آب و هوای خوب، ثبات رنگ

معایب: رنگ آمیزی ضعیف، طیف محدود رنگ، روشن نیست، برخی سمی است

رنگدانه آلی

مزایا: رنگ آمیزی قوی، شفافیت خوب، رنگ روشن، طیف گسترده ای از رنگ ها. غیر سمی

معایب: هزینه بالای مواد خام، مقاومت در برابر حرارت ضعیف، قدرت پنهان ضعیف

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

افزودنی (Additiver)

عملکرد مهم افزودنی بهبود سختی، سفتی و مقاومت در برابر خراش فیلم پوشش پس از افزودن آن به پوشش های پودری است. در عین حال، برای بهبود پایداری ذخیره سازی، شلی و الکتریکی شدن پوشش های پودری مفید است. سولفات باریم رایج ترین افزودنی مورد استفاده برای پروفیل های آلومینیومی است. بنابراین، برای اطمینان از مقاومت آب و هوایی پوشش ها، استفاده از سولفات باریم با خلوص بالا به عنوان افزودنی ضروری است.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل گرده ماهی آلومینیوم

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

متقاطع (Crosslinker)

در فرمولاسیون پوشش های پودری، مقدار کراسلینکر (Crosslinker) بسیار کم است. اما در ترکیب فرمولاسیون پوشش پودری، کراسلینکر یک جزء ضروری است. و نقش تعیین کننده ای در ظاهر فیلم و برخی خواص دارد. برای بهبود مقاومت آب و هوایی رنگ های های پودری، استفاده از پودر موم ضد پیری را در نظر بگیرید و ماده مات کننده موجود است.

مقاله پیشنهادی: جوشکاری پروفیل آلومینیوم

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

ساختار فرمول (Formula Structure)

با محاسبه مقدار اسیدی رزین پلی استر در پوشش های پودری و معادل هیدروکسیل عامل کیورینگ، مقدار مناسب عامل کیورینگ طراحی می شود. برای دستیابی به بهترین مقاومت در برابر آب و هوا  مقدار بهینه عامل پخت برای جامد کردن کامل پوشش ها هنگام پخت استفاده می شود که با آزمایش پیری تسریع شده تأیید می شود.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم

بالا بردن خواص انواع مواد اولیه پوشش های پودری، اثر موادی که بر مقاومت آب و هوایی پوشش ها تاثیر منفی دارند را کاهش می دهد به طوری که بر قدرت پوشش، سختی و مقاومت در برابر سایش فیلم پوشش تاثیری نخواهد داشت. مقدار رنگدانه ها و مواد افزودنی در فرمولاسیون (به ویژه رنگدانه هایی با ظرفیت جذب روغن زیاد) باید به طور مناسب کاهش یابد. به طوری که رنگدانه های موجود در فرمولاسیون در فرآیند ذوب و اختلاط می توانند به طور کامل توسط رزین پوشش داده شوند. برای بهبود مقاومت آب و هوایی پوشش های پودری در طول استفاده از فیلم پوشش، تغییر رنگ رنگدانه را کاهش دهید.

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

فرایند ساخت (Manufacturing Process)

فرآیند تولید پوشش های پودری عمدتاً شامل چهار مرحله است:

  • پیش اختلاط
  • اکستروژن ذوب
  • خرد کردن
  • خرد کردن دانه بندی.

دو فرآیند پیش اختلاط و اکستروژن مذاب تأثیر زیادی بر مقاومت آب و هوایی پوشش‌های پودری دارند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نمای کامپوزیت آلومینیوم

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

هدف از پیش اختلاط این است که مواد اولیه در فرمول پوشش پودری به طور یکنواخت پراکنده شوند. هدف از اکستروژن مذاب این است که اجزای مختلف در ترکیب پوشش پودری به طور یکنواخت مخلوط شوند. برای بهبود مقاومت در برابر آب و هوا در مرحله اکستروژن، با فرض عدم وجود ذرات ژل، دمای اکسترودر باید به درستی افزایش یابد (به خصوص در شرایط دمای پایین تر) به طوری که رزین می تواند به نوعی سیال ذوب شود تا اطمینان حاصل شود که رنگدانه می تواند خیس شدن خوبی داشته باشد و حداکثر نیروی برشی را به دست آورد و منجر به پراکندگی بالای رنگدانه ها می شود به طوری که اجزاء به یک سیستم یکنواخت تبدیل می شوند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل تسمه آلومینیوم

ضمن اطمینان از پیشرفت تولید، سرعت اکستروژن را می توان به طور مناسب کاهش داد تا اطمینان حاصل شود که مواد زمان ذوب و اختلاط کافی دارند بنابراین اثر اختلاط را بهبود می بخشد. به طوری که رنگدانه ها و مواد افزودنی موجود در پوشش های پودری به طور کامل توسط رزین پوشانده می شود و ذرات مواد اولیه مختلف به طور یکنواخت پراکنده می شوند. به خصوص عامل پخت و رزین را می توان با توجه به نسبت فرمول مخلوط کرد. این فیلم می تواند در هنگام پخت جامد شود، بنابراین فشردگی سطح فیلم افزایش می یابد. در نهایت، مقاومت آب و هوایی پرنگ پودری بهبود می یابد.

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

شرایط درمان (Curing Conditions)

تنها زمانی که پرنگ پودری پخت می شود، زنجیره پلیمری رزین به طور کامل با عامل پخت به هم متصل می شود و خواص شیمی فیزیک به بهترین حالت خواهد رسید. مقاومت در برابر آب و هوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین برای بهبود مقاومت آب و هوایی رنگ پودری باید به طور کامل پخته شود و به خوبی دما و زمان را کنترل می کند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل پاسار (پاسال) آلومینیوم

افزایش مقاومت آب و هوایی رنگ پودری الکترواستاتیک

جمع بندی

به طور خلاصه، برای بهبود مقاومت آب و هوایی پوشش های پودری برای پروفیل های آلومینیومی می توان به نکات زیر اشاره کرد.

رزین را با مقاومت آب و هوایی بالا انتخاب کنید. ساختار فرمولاسیون برای بهبود مقاومت آب و هوایی فیلم پوشش طراحی شده است و فرآیند تولید پوشش پودری به خوبی کنترل شود.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست