ثبت درخواست و پیگیری سفارش

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

جوشکاری پروفیل آلومینیوم چیست؟

در دنیای صنعت، یکی از متداول ترین روش ها برای اتصال دو قطعه جوشکاری می باشد. جوشکاری به فرآیندی اطلاق می شود که در آن دو قطعه را به وسیله گرم کردن محل اتصال به یکدیگر متصل می کنند. صنعت جوشکاری یکی از تاثیر گذارترین صنایع در صده اخیر در پیشرفت تکنولوژی و صنعت در جهان بوده است. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

مقاله پیشنهادی: آلیاژهای آلومینیوم

یکی از مهم ترین عوامل در جوشکاری آلومینیوم، آلیاژ تولیدی آن می باشد که به دلیل فراوانی آلیاژهای آلومینیوم اطلاعات جوشکاری و جوش پذیری آن نیز متفاوت می باشد. یکی از مهم ترین نکات در جوشکاری این است که همه آلیاژهای آلومینیوم، توانایی امکان جوشکاری به روش قوس الکتریکی گاز تنگستن (GTAW) و قوس الکتریکی (GMAW) را ندارند.

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

به طور کلی تمام آلیاژهای سری 1000، 3000، 5000 و 6000 امکان جوشکاری قوسی را دارا هستند اما آلیاژ سری 2000 و 7000 این امکان را ندارند. (آلیاژ 2219 و 7020 در تقسیم بندی قرار نمی گیرند)

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم 1.5*10*40

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

خدمات جوشکاری پروفیل آلومینیوم

خدمات جوشکاری پروفیل آلومینیوم با نظارت تیم فنی واحد کنترل کیفیت گروه مهندسی فیلت صورت می گیرد. پروفیل مورد نظر مشتریان محترم، پس از تولید با مواد اولیه درجه یک (آلیاژ 6063) و پس از انجام خدمات جوشکاری مطابق نقشه ارسالی کاربران محترم، عرضه و با قیمت روز بازار به فروش می رسد.

جهت سفارش خدمات جوشکاری پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بدانید: پروفیل لوله آلومینیوم

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

روش های جوشکاری آلومینیوم

جوشکاری قوس الکتریکی

جوشکاری قوس الکتریکی یا با برق توسط الکترودهای ویژه آلومینیوم و قوس الکتریکی انجام می پذیرد. این الکترودها دارای نود و پنج درصد آلومینیوم و پنج درصد سیلیسیم می باشد و قطر آن را بر اساس ضخامت آلومینیوم انتخاب می کنند. حرارت استفاده شده در آن نسبت به ضخامت پروفیل مورد نظر میان دویست تا چهارصد درجه سانتیگراد می باشد. در این روش از دستگاه جوشکاری عادی استفاده می شود و آلیاژ های آلومینیوم سریع می سوزند و اکسید خواهند شد که جهت ممانعت از این پروسه، آلومینیوم را با گازهای هلیوم (He) و آرگون (Ar) محافظت می کنند.

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

جوشکاری MIG

در این روش از رشته سیم جوش تحت عنوان پرکننده محل وصل شدن استفاده می شود به این صورت که این سیم جوشها توسط تفنگ مخصوص جوشکاری به قسمت مورد نظر وارد شده و توسط قوس الکتریکی دو محل را به یکدیگر جوش می دهد.  روش MIG به شکل نیمه خودکار انجام می شود.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل گرده ماهی آلومینیوم 1.5*20

جوشکاری TIG

در این پروسه از الکترود هلیوم یا گاز آرگون و مفتول آلومینیوم استفاده می شود. فرآیند انجام شدن آن بدین شکل می باشد که مابین قطعه و الکترود که از تنگستن است قوس الکتریکی به وجود آید و توسط گار هلیوم یا آرگون از آن محافظت می شود و در قسمت بعد، محل اتصال به وسیله مفتول آلومینیوم پر می شود.

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

جوشکاری لیزر

یکی از روش های متداول جوشکاری، جوشکاری لیزر می باشد. روش این گونه جوشکاری به این گونه می باشد که در قطعه های مورد نظر را از طریق اشعه لیزر حوضچه مذابی درست می کنند و قطعه ها را به یکدیگر متصل می کنند. این روش جوشکاری برای آلیاژهایی استفاده می شود که در مقابل ترک خوردن استحکام دارند.

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

جوشکاری پرتو الکترونی

این جوشکاری که به جوشکاری لیزری شباهت بسیاری دارد اما با این تفاوت که در آن از طریق پرتو، حوضچه مذاب ایجاد می کنند و با سرعت قطعه های مورد نظر را به یکدیگر جوش می دهند. این روش جوشکاری در خلاء انجام می شود وبه همین دلیل نیازی به گاز محافظ ندارد. این روش جوشکاری برای پروفیل هایی می باشد که ضخامت زیادی دارد زیرا با نفوذ به عمق پروفیل جوش بهتری ایجاد می کند.

مقاله پیشنهادی: آندایزینگ (آبکاری) پروفیل آلومینیوم چیست؟

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

جوشکاری اصطکاکی

این روش بدون پروسه ذوب شدن در آلیاژ فلز مورد نظر رخ می دهد و دو قطعه به وسیله اصطکاکی که بین آنها ایجاد می شود به یکدیگر جوش داده خواهد شد. این روش به گاز محافظ نیازی نیست و از ویژگی های آن عدم آسیب رسانی به قسمت جوش داده شده می باشد.

جوشکاری با گاز CO2

این روش جوشکاری با گاز CO2 (دی اکسید کربن) انجام می پذیرد و در آن از گاز آرگون تحت عنوان گاز محافظ استفاده می شود. گاز آرگون از ترکسب شدن گاز اکسیژن با سیم جوش آلومینیوم جلوگیری کرده، زیرا اکسیژن با مواد پرکننده ترکیب و ایجاد حباب می کند و بنابراین جوشکاری از مقاومت لازم برخوردار نخواهد بود.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم 1.5*10*10

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

عوامل مهم در انتخاب روش جوشکاری آلومینیوم

  • هزینه‌های جوشکاری
  • شرایط جوشکاری
  • شکل و زاویه محل جوشکاری
  • متریال و تجهیزات موجود
  • سرعت و دقت مورد نیاز
  • آسیب کمتر و مقاومت بیشتر

بیشتر بدانید: رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

خدماتی دیگری مانند برشکاری پروفیل آلومینیوم، خمکاری پروفیل آلومینیوم، پانچ لیزری پروفیل آلومینیوم، سری تراشی پروفیل آلومینیوم و ماشین کاری پروفیل آلومینیوم مانند مقطع هیت سینک آلومینیوم، قطعه بری، سوراخکاری پروفیل آلومینیوم؛ خدماتی می باشد که توسط کارگاه خدمات گروه مهندسی فیلت ارائه می گردد.

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

مزیت جوشکاری آلومینیوم

  • جوشکاری آلومینیوم محدودیت ضخامت ندارد.
  • به آب بندی احتیاجی ندارد.
  • قسمت های جوشکاری شده از قسمت های دیگر مقاوم تر و مستحکم تر می باشد.
  • قسمت های جوشکاری شده که به یکدیگر متصل می شوند، از یکدیگر جدا نخواهند شد.
  • قسمت‌هایی که به‌وسیله جوشکاری آلومینیوم به هم متصل شده‌اند، غیر قابل جدا شدن هستند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم 1.8*10*10

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

معایب جوشکاری آلومینیوم

  • ساختار فلز پایه در اثر جوشکاری تغییر می کند.
  • قسمت های جوشکاری شده از یکدیگر جدا نخواهند شد.
  • آلیاژ قسمت های جوشکاری شده نسبت به وارد شدن نیرو از قسمت های دیگر ضعیف تر می باشد.

مقاله پیشنهادی: ورق آلومینیوم

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

قیمت خدمات جوشکاری پروفیل آلومینیوم

خدمات جوشکاری پروفیل آلومینیوم برای مقاطع گوناگون در کارگاه خدمات گروه مهندسی فیلت انجام می گیرد. جهت اطلاع از قیمت های خدمات جوشکاری پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نبشی آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست