ثبت درخواست و پیگیری سفارش

بررسی امکان پذیری آنودایزینگ آلیاژهای آلومینیومی دایکاست

سوال بسیاری از صنعتگران و کاربران این است که آیا امکان فرآیند آنادایزینگ برای آلیاژهای آلومینیوم ریخته گری وجود دارد. در واقع آنادایز کردن قطعات آلومینیومی دایکاست بسیار سخت و مشکل است. اکسیداسیون آندی فرآیند اکسید شدن آند در یک الکترولیت مناسب با استفاده از روش های الکتروشیمیایی در شرایط ولتاژ (Voltage) و جریان معین است که در آن از قسمت آلیاژی به عنوان آند (Anode) و از فولاد ضد زنگ، کروم یا خود الکترولیت رسانا به عنوان کاتد (Cathode) استفاده می شود. بنابراین برای به دست آوردن یک فیلم اکسید آندی روی سطح قطعه کار، فرآیند اکسیداسیون آندی و رنگ آمیزی نیاز به اکسیداسیون آندی اسید سولفوریک (Sulfuric Acid) دارد. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

بررسی امکان پذیری آندایزینگ آلیاژهای آلومینیومی دایکاست

فهرست مطالب

  • فرآیند دایکست آلومینیوم چیست؟
  • چرا آنودایز کردن آلیاژهای آلومینیومی دایکاست سخت است؟
  • دسته بندی آلیاژهای آلومینیوم

مقاله پیشنهادی: قاب آلومینیومی ماتریس ال ای دی

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

فرآیند دایکاست آلومینیوم چیست؟

ریخته گری آلومینیومی (Aluminum Die Casting) یک فرآیند تولیدی است که می تواند قطعات فلزی پیچیده هندسی را با استفاده از قالب های ریخته گری قابل استفاده مجدد به نام قالب تولید کند. فرآیند دایکاست شامل استفاده از کوره، فلز، ماشین ریخته گری و قالب می باشد.

چرا آنودایز کردن آلیاژهای آلومینیومی دایکست سخت است؟

محدودیت های آندایزاسیون اسید سولفوریک برای مواد آلیاژ آلومینیوم به شرح زیر است:

  1. وجود عناصر آلیاژی باعث کاهش کیفیت فیلم اکسید می شود. در شرایط مشابه، ضخیم ترین فیلم اکسید، بالاترین سختی، بهترین مقاومت در برابر خوردگی و بهترین همگنی روی آلومینیوم خالص به دست می آید. برای مواد آلیاژ آلومینیوم، برای به دست آوردن نتایج اکسیداسیون خوب، لازم است از محتوای آلومینیوم، معمولاً کمتر از نود و پنج درصد اطمینان حاصل شود.
  2. در آلیاژها، مس لایه اکسیدی را قرمز می کند، کیفیت الکترولیت را از بین می برد و نقص اکسیداسیون را افزایش می دهد. سیلیکون می تواند فیلم اکسید را خاکستری کند، به خصوص زمانی که محتوای آن بیش از چهار و نیم درصد باشد. آهن (Iron) به دلیل ویژگی های خاص خود پس از آنادایز کردن به صورت لکه های سیاه وجود خواهد داشت.
  3. آلیاژهای آلومینیوم ریخته گری معمولاً حاوی سیلیکون بالایی هستند و فیلم اکسید آندی تیره است، بنابراین نمی توان یک فیلم اکسید بی رنگ و شفاف به دست آورد. با افزایش محتوای سیلیکون، رنگ فیلم اکسید آندی از خاکستری روشن به خاکستری تیره به خاکستری تیره تغییر می کند. بنابراین آلیاژهای آلومینیوم ریخته گری برای آنودایز کردن مناسب نیستند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم 40*40 میلیمتر با ضخامت 4 میلیمتر

بررسی امکان پذیری آندایزینگ آلیاژهای آلومینیومی دایکاست

دسته بندی آلیاژهای آلومینیوم

آلیاژهای آلومینیومی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد.

  1.  آلیاژهای آلومینیوم سیلیکون (Silicon)، عمدتا حاوی YL102 (ADC1, A413.0, etc.) و YL104 (ADC3, A360) می باشد.
  2. آلیاژهای آلومینیوم مس (Copper) – سیلیکون، عمدتا حاوی YL112 (A380, ADC10)، YL113 (A383, ADC12) و YL117 (B390, ADC14) می باشد.
  3. آلیاژهای آلومینیوم و منیزیم (Magnesium)، عمدتا حاوی 302 (5180,ADC5, ADC6) می باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم به قطر خارجی 25، قطر داخلی 21 و ضخامت 2 میلیمتر

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست