ثبت درخواست و پیگیری سفارش

دستگاه وایرکات چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه وایرکات چیست؟

وایرکات که به آن ماشین کاری تخلیه الکتریکی سیمی نیز می گویند یکی از انواع پروسه ماشینکاری فلز می باشد که طی این فرآیند ابراز، جرقه های بسیار زیادی را از قطعه ای فلزی خالی می کند. وایرکات بر روی استحکام قطعه مورد نظر در برابر پروسه ماشینکاری عمل می کند، به شرط آنکه قطعه مورد نظر رسانای جریان الکتریسیته باشد. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی (پروفیل مهندسی) 15*120 میلیمتر

دستگاه وایرکات چیست؟

دستگاه وایرکات یکی از انواع دستگاه سی ان سی (CNC) می باشد که توانایی حرکت در چهار محور اصلی را دارد. قطعه های وایرکات اغلب از جنس آهن نبوده و فلزهایی مانند تیتانیوم، استیل و برنج را در بر می گیرد. پروسه وایرکات بدین شکل می باشد که در آن فلز مورد نظر را ذوب یا تبخیر کرده و فعل برش بر روی آن انجام نمی شود و این در حالی است که خط بسیار دقیقی به وجود می آورد و ضمن اینکه قطعات کوچک اندکی نیز باقی خواهد ماند.

مقاله پیشنهادی: مندریل چیست؟

استقبال گسترده صنایع مختلف از وایرکات باعث شده تا استفاده های بسیار گوناگونی در جهت خالی کردن الکتریکی به وجود آید. از ویژگی های منحصر به فرد وایرکات این است که توانایی انجام فرآیند ذکر شده بر روی فلزهای بسیار مقاوم را دارد و همچنین نیازمند فضای زیاد نمی باشد.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

ماشینکاری تخلیه انرژی الکتریکی از ابزاری جهت گستردن جریان الکتریسیته استفاده می کند. ابزار ذکر شده که در این فرآیند کاتد محسوب می شود در قطعه فلز مورد نظر که آند محسوب می شود وارد می شود و جریان الکتریسیته عکس العمل نشان می دهد و به این صورت فلز مورد نظر را ذوب و یا تبخیر می کند. ذرات کوچک به وجود می آمده به دلیل جریان دی الکتریک می باشد. دستگاه وایرکات جریان الکتریسیته را توسط یه سیم نازک خارج می کند و نقش کاتد را بازی می کند و در راستای خط سیر برش مد نظر حرکت می کند. دستگاه وایرکات به صورت رایانه ای کار می کند. ابراز مورد استفاده در آن دیجیتال بوده و امکان کنترل سیم بر روی محور سه بعدی را دارد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی (پروفیل مهندسی) 60*60 میلیمتر

نکته حائز اهمیت این است که در فرآیند وایرکات سیم ها در همه جهت تولید جرقه می کنند و این بدین معنی می باشد که برش های می بایست قطور تر از خود سیم باشد، بنابراین با سیم های بسیار باریک می توان برش های بسیار ظریف با دقت بالا به وجود آورد.

دستگاه وایرکات چیست؟

ویژگی های وایرکات

دستگاه وایرکات به دلیل چند کاره بودن جهت استفاده برای انواع خدمات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و چون توانایی بردن فلزهای کوچک را نیز دارد و همچنین مواردی که ساختن آنها با سایر دستگاه ها سخت بوده، به همین علت اولویت اول بسیاری از تولید کنندگان و صنعتگران می باشد. دستگاه وایرکات برای موارد اندک بسیار مناسب بوده و توانایی تولید و ساختن الگو ار نیز دارا می باشد. با علم به این موضوع که در پروسه وایرکات اعمال نیرو وجود دارد و این نیروی وارد شده ناهمواری به وجود نمی آورد، به همین علت انتخاب بسیار معقولی برای موارد ظریف می باشد.

بیشتر بدانید: آندایزینگ پروفیل آلومینیوم چیست؟

یکی از معایب پروسه وایرکات این است که سیم آن در پروسه مداوم در حال پیشروی به سمت روبرو می باشد و به علت آنکه به جلو و عقب نمی رود، پس امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد در نتیجه سیم های مورد استفاده مانند برنج و مس باید دارای متراژ زیادی بوده که این قضیه به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد.

دستگاه وایرکات چیست؟

کاربردهای وایرکات

دستگاه وایرکات کاربردهای فراوانی دارد که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

  • دستگاه وایرکات جهت اشکال دشوار و منافذ نازک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه وایرکات جهت قطعات قطور که به ظرافت و دقت نیاز دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه وایرکات برای بخش های گسترده که تلرانس ابعادی در آن می بایست حفظ شود، بسیار مناسب می باشد.
  • دستگاه وایرکات برای قطعه هایی که بسیار نازک می باشد و امکان صدمه دیدن آن به روش های دیگر وجود داشته باشد، بسیار مناسب است.
  • دستگاه وایرکات توانایی ایجاد برش های مخروطی را دارد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی (پروفیل مهندسی) 25*25 میلیمتر

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست