ثبت درخواست و پیگیری سفارش

هیت سینک چیست و چه کاربردی دارد؟

پروفیل هیت سینک آلومینیوم

هیت سینک چیست؟

هیت سینک (Heat Sink) که از دو کلمه هیت (Heat) به معنای حرارت و سینک (Sink) به معنای فرو رفتن و پایین آوردن تشکیل شده است، نوعی مبدل حرارتی می باشد که حرارت تولید شده در محصولات الکترونیکی و مکانیکی را انتقال می دهد و معمولا رو تجهیزاتی نصب می شود که هنگام عبور جریان برق (جریان الکتریکی) حرارت از خود تولید می کنند و با پراکنده کردن حرارت تولید شده، دما را در محصول مورد نظر کنترل می کند. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

هیت سینک چیست؟

مقاله پیشنهادی: پروفیل تسمه آلومینیوم

همانطور که مشخص شد مهمترین خصوصیت هیت سینک دفع حرارت و گرما می باشد که در نهایت به خنک کنندگی تجهیز منجر می شود. به بیان دیگر می توان گفت، در صورتیکه هیت سینک مورد نظر به وسیله اتصالات درست در کنار منبع مورد نظر مانند لامپ ال ای دی (LED) قرار بگیرد به صورت کامل گرما و حرارت را از آن منبع گرفته و به خود جذب می کند و به صورت تدریجی، حرارت مورد نظر را از بین می برد و تخلیه می کند. به بیان دیگر هم می توان گفت که ساختار هیت سینک به گونه ای طراحی شده است که با هوا و یا حتی آب می تواند تعامل برقرار کرده و حرارت را خارج کند.

هیت سینک چیست؟

خرید هیت سینک آلومینیوم

تولید پروفیل هیت سینک در ابعاد مختلف همراه با نظارت تیم فنی واحد کنترل کیفیت صورت می گیرد. پروفیل هیت سینک آلومینیوم با مواد اولیه درجه یک (آلیاژ 6063) تولید و به صورت آندایز (آبکاری) و به همراه خدمات برش ساده با دستگاه CNC و خدمات برشکاری و سوراخکاری در کارگاه خدمات گروه مهندسی فیلت، عرضه و با قیمت روز بازار به فروش می رسد.

جهت خرید هیت سینک آلومینیوم و ثبت سفارش با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

هیت سینک چیست؟

بیشتر بدانید: پروفیل سپری آلومینیوم

هیت سینک ها روی تجهیزات زیر نصب می شوند:

وظیفه هیت سینک پس از نصب بر روی تجهزیات فوق این است که با بیشترین سطح تماس با سیال خود، حرارت و گرما را به آن سیال منتقل می کنند.

هیت سینک چیست؟

انواع هیت سینک

هیت سینک ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • فعال (Active)
  • غیرفعال (Passive)

مقاله پیشنهادی: پروفیل قوطی آلومینیوم

هیت سینک چیست؟

هیت سینک فعال (Active Heat Sink)

هیت سینک فعال متشکل از فن، دمنده یا هر چیزی مانند آن که می توان از آن برای انتقال حرارت استفاده کرد. ویژگی هیت سینک فعال این است که کارایی بسیار مطلوبی دارد اما به علت داشتن قسمت های متحرک و قیمت بالا مورد استقبال عمومی قرار نگرفته است.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

هیت سینک چیست؟

بیشتر بدانید: پروفیل نبشی آلومینیوم

هیت سینک غیرفعال (Passive Heat Sink)

هیت سینک غیرفعال دارای اجزای مکانیکی نمی باشد و قطعات متحرک ندارد و منتقل کردن حرارت در آن از طریق فین ها و پروسه همرفت انجام می پذیرد. در این هیت سینک ها جهت انتقال حرارت می بایست که همیشه جریان پیوسته ای از هوا روی فین ها در حال عبور باشد. هیت سینک غیرفعال به دلیل نداشتن قطعات متحرک، بیشتر مورد اعتماد و اقبال کاربران قرار گرفته است.

هیت سینک چیست؟

انواع هیت سینک

هیت سینک ها به طور معمول از دو متریال مس و آلومینیوم ساخته می شوند.

مس، هدایت گر بسیار مناسبی برای حرارت می باشد، اما فلز مس هم به دلیل چگالی بالا سنگین می باشد که باعث بالا رفتن هزینه تولید هیت سینک مسی می شود که این یکی از دلایل عدم استفاده از فلز مس به حساب می آید که همین دلیل باعث محدود شدن استفاده از این ماده در تولید هیت سینک می شود. همچنین به دلیل بالا بودن جرم حجمی مس، قابلیت شکل پذیری بسیار کمتری خواهد داشت که یکی دیگر از معایب استفاده از مس در تولید هیت سینک مسی می باشد. هیت سینک مسی دارای هدایت حرارتی بالایی می باشد و می تواند خیلی سریع حرارت را انتقال دهد.

هیت سینک چیست؟

آلومینیوم فلزی است که بسیار ارزان تر از فلز مس می باشد و همچنین بسیار فراوان تر از مس است. از ویژگی های دیگر فلز آلومینوم این است که می توان آن را با آلیاژ های دیگر نیز ترکیب کرد. ویژگی دیگر آلومینیوم شکل پذیر بودن آن می باشد. آلومینیوم دارای استحکام بسیار بالایی نیز می باشد و همچنین آندایز پذیر است و با فرآیند آندایزینگ، بسیار زیبا و شکیل خواهد شد و همچنین خدمات جانبی مانند برشکاری و سوراخکاری و غیره بر روی آن به سادگی انجام می پذیرد. آلومینیوم دارای عدم جذب رطوبت می باشد و متورم نمی شود و همچنین ترک ترک و شکافته نیز نمی شود. هیت سینک آلومینیومی انتقال حرارتی پایین تری دارد ولی در مقابل هزینه کمتری دارد و از نظر وزنی نیز، وزن آن پایین تر می باشد.

هیت سینک چیست؟

مقاله پیشنهادی: پروفیل ناودانی آلومینیوم

شایان ذکر است که تجهیزات همراه هیت سینک ها شامل فن یا همان سیستم خنک کننده مایع می باشد که هوای گرم را به جهت جذب حرارت به بیرون می دمد و بدین ترتیب پروسه خنک سازی با سهولت و به راحتی انجام می پذیرد.

جالب است بدانید که قبل از ساخت هیت سینک های مدرن امروزی، متخصصان در صنایع گوناگون با قرار دادن ورق و شمش در کنار تجهیزات خود آنها را خنک می کردند و با پیشرفت تکنولوژی با بوجود آوردن کانال های هوایی و آبی در هیت سینک ها، روش های جدیدی جهت خنک سازی تجهیزات به وجود آمد.

فاصله پره ها و ابعاد پره ها و تعداد پره ها و قطر و شکل ظاهری؛ از ویژگی های مهم هیت سینک ها در کاربری های مختلف می باشد که با توجه ویژگی هر تجهیز می بایست توسط متخصصین به دقت بررسی شود و هیت سینک مخصوص به آن تجهیز طراحی و تولید شود.

هیت سینک چیست؟

ویژگی پروفیل هیت سینک آلومینیوم

  • یکی از ویژگی های بسیار مهم پروفیل هیت سینک آلومینیوم وزن بسیار سبک آن می باشد و همین دلیل باعث شده است در موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ویژگی مهم دیگر پروفیل هیت سینک آلومینیوم مقاومت و استحکام بسیار بالای آن می باشد.
  • نصب سریع و راحت و ساده یکی دیگر از ویژگی های پروفیل هیت سینک آلومینیوم می باشد.

هیت سینک چیست؟

  • غیر قابل اشتعال بودن یکی دیگر از ویژگی های پروفیل هیت سینک آلومینیوم می باشد.
  • پروفیل هیت سینک آلومینیوم در شرایط متنوع جوی و آب و هوایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  • پروفیل هیت سینک آلومینیوم مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارد.
  • پروفیل هیت سینک آلومینیوم قابلیت بازیافت دارد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم کف 15، بال 33 و ضخامت 1.3 میلیمتر

هیت سینک چیست؟

قیمت پروفیل هیت سینک آلومینیوم

پروفیل هیت سینک آلومینیوم کاربردهای فراوانی دارد و به دلیل ویژگی خاص خود در صنایع گوناگون، در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به ابعاد مقاطع آن و پروسه تولید مخصوص به خود و متفاوت بودن نوع آندایزینگ، قیمت های مختلفی دارد. جهت اطلاع از قیمت های پروفیل هیت سینک آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

هیت سینک چیست؟

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست