ثبت درخواست و پیگیری سفارش

ورق کامپوزیت آلومینیوم و ویژگی های آن

ورق کامپوزیت آلومینیوم چیست؟

ورق کامپوزیت آلومینیوم یک نوع پنل ترکیبی است که از ترکیب آلومینیوم و پلی آمین فشرده تولید می شود. ساخت ورق کامپوزیت آلومینیوم چهار مرحله دارد که در مقاله زیر به بررسی آن خواهیم پرداخت. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

ورق کامپوزیت آلومینیوم

مقاله پیشنهادی: آندایزینگ پروفیل آلومینیوم چیست؟

مراحل ساخت ورق کامپوزیت آلومینیوم

  • آماده سازی
  • روکش کردن
  • کامپوزیت
  • نهایی سازی

آماده سازی

ابتدا ورق های آلومینیوم از جنس آلیاژ آلومینیوم – منیزیم که روکش استنلس استیل دارند، آلوده زدایی می شوند و از گرد و غبار پاک می شوند. سپس لایه نازکی از اکسید سطح کار را می پوشاند و چسبندگی سطح کار بالا می رود.

روکش کردن

مرحله دوم در ساخت پنل های کامپوزیت، روکش کردن ورق می باشد که در این روکش ها موجب افزایش مقاومت ورق در برابر حریق و انعطاف پذیری بیشتر آن می شود. این فرآیند به منظور حفظ کیفیت و ظاهر روکش در فضایی انجام می شود که از گرد و غبار خالی و تمیز باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل تسمه آلومینیوم

همچنین استفاده از تجهیزات مناسب و انجام عملیات دقیق در کوره در کیفیت نهایی روکش به لحاظ مقاومت کار و انعطاف پذیری تاثیر مستقیم دارد.

ورق کامپوزیت آلومینیوم

کامپوزیت

در این مرحله عملیات جداسازی صورت می گیرد. پنل ها در خط تولید اتوماتیک گرمایی صاف و مسطح می شوند و مقاومت پنل ها افزایش پیدا می کند سپس پنل های آلومینیوم به وسیله چسبی قوی و محکم به هم متصل می شوند.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

نهایی سازی

در این مرحله ورق کاموزیت آماده از نظر ابعاد طول، عرض و ضخامت با پارامترهای استاندارد هماهنگ می شود.

بیشتر بدانید: ورق آلومینیوم

ورق کامپوزیت آلومینیوم

مزایا و معایب ورق کامپوزیت آلومینیوم

ورق کامپوزیت آلومینیوم پنلی است که از دو لایه و یک لایه مرکزی پلی اتیلن ترکیب شده است. این محصول به دلیل مزایایی مثل زیبایی، تنوع رنگ، سبک بودن، ثبات رنگ، دوام بالا، قابلیت مونتاژ سریع و غیره؛ رقیب سرسخت دیگر مصالح می باشد.

مزایای ورق کامپوزیت آلومینیوم

  •  امکان ایجاد طرح های گوناگون نمای ساختمان با ورق کامپوزیت آلومینیوم به دلیل شکل پذیری آسان برای ایجاد نماهای متنوع در ساختمان
  • تنوع رنگ و مقاومت عالی رنگ و مقاومت در برابر بارانهای اسیدی و ثبات رنگ در زمان اجرای نما و بعد از آن
  • مقاومت بالا در برابر خورده شدن

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم 3*50*50 میلیمتر و 1.8*40*70 میلیمتر

  • سادگی نگهداری و بدون نیاز به نگهداری و شستشوی مداوم: رنگ ورق کامپوزیت آلومینیوم شامل نوعی رزین است که مانع از ایجاد الکتریسیته ساکن شده و آلودگی را به خود جذب نمی کند و در مکان های بسیار آلوده در صورت کثیف شدن سطح به راحتی با مواد شوینده قابل شستشو می باشد
  • ابعاد بزرگ و متنوع
  • با استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم در نمای ساختمان، هزینه کلی ساختمان را کاهش دهید
  • کم شدن وزن کلی ساختمانها با به کارگیری از ورق های آلومینیوم کامپوزیت
  • مواد زیرسازی سبک، ساده و متنوع
  • بسیار مناسب جهت عایق صدا، سرما و گرما

مقاله پیشنهادی: کروماته کردن چیست؟

  • سرعت بالا در اجرا
  • مقاوم در برابر حریق
  • امکان اجرای ایده های گوناگون در طراحی به دلیل امکان اجرای طرح های خاص روی ورق های آلومینیومی و تنوع رنگ های موجود
  • سادگی پردازش پنل به این مفهوم که عملیاتی مانند بریدن، مسطح کردن، نورد کردن و غیره بر روی پنل های کامپوزیت به راحتی انجام می شود.

ورق کامپوزیت آلومینیوم

معایب ورق کامپوزیت آلومینیوم

  • صرفه اقتصادی
    نمای کامپوزیت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد زیرا به غیر از اجرای شاسی، زیر کار آن نصب ورق آلومینیوم و لایه میانی آن که از مواد پلی اتیلین است را شامل می شود به همین دلیل قیمت تمام شده آن به توجه به توضیحات بالا دارای صرفه اقتصادی نمی باشد.
  •  دوام
    با توجه به ضخامت بسیار کم ورق، آلومینیوم کامپوزیت در برابر شرایط جوی نامطلوب مانند باد و طوفان شکل اولیه خود را از دست می دهد و بعد از طی شدن زمان کوتاهی تغییر شکل می دهد به همین علت از دوام و استقامت خوبی برخوردار نمی باشد.

بیشتر بدانید: ورق آلومینیوم

  •  جرم پذیری
    جرم پذیری نمای کامپوزیت نسبتا بالا بوده زیرا این نما از فلز آلومینیوم با رنگ کوره بوده که این خود از اشکالات وارد شده به این نما از جهت جذب ذرات معلق در هوا می باشد. حتی در خارج از ایران این نما با رنگ الکترواستاتیک تولید شده که از خواص آن عدم جذب ذرات معلق می باشد که به علت مقرون به صرفه نبودن این شیوه رنگ آمیزی در ایران انجام نمی پذیرد.

تفاوت ورق کامپوزیت آلومینیوم و ورق آلومینیوم سالید

یکی از ویژگی های مهم ورق کامپوزیت آلومینیوم این است که بعد از نصب بسیار صاف و بدون چین خواهد بود و در تغییرات دمایی شدید نیز شکل آن حفظ خواهد شد اما ورق آلومینیوم سالید بدین شکل نمی باشد.

ورق آلومینیوم سالید در برابر باد و طوفان شدید مقاومت و استحکام قابل توجهی دارد و در این شرایط محیطی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد اما ورق کامپوزیت آلومینیوم از استحکام کمتری برخوردار می باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم 50*100 میلیمتر با ضخامت 1/8 میلیمتر

ورق های کامپوزیت آلومینیوم در صورتیکه به درستی نصب نشود و اتصالات آن به صورت اصولی بسته نشود امکان آب دهی در هوای بارانی و برفی و غیره را خواهد داشت.

جرم ورق سالید آلومینیوم از ورق کامپوزیت آلومینیوم بسیار کمتر می باشد به معنای دیگر، ورق سالید از لحاظ وزنی از ورق آلومینیوم کامپوزیت سبک تر می باشد.

با توجه به ویژگی ها و توضیحات ارائه شده، ورق آلومینیوم سالید گزینه بسیار مناسب برای انتخاب کاربران می باشد.

قیمت ورق کامپوزیت آلومینیوم

ورق کامپوزیت آلومینیوم کاربردهای بسیار فراوانی دارد و با توجه ویژگی های خاص خود در صنایع مختلف و در ابعاد متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. ورق کامپوزیت آلومینیوم با توجه به ابعاد و ضخامت های گوناگون و پروسه متفاوت در تولید، قیمت های مختلفی دارد. گروه مهندسی فیلت تولید کننده انواع ورق های کامپوزیت آلومینیوم، ورق آلومینیوم ساده، ورق آلومینیوم آجدار و ورق سالید آلومینیوم می باشد. جهت اطلاع از قیمت های ورق کامپوزیت آلومینیوم، ورق آلومینیوم ساده و آجدار و ورق سالید آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست