ثبت درخواست و پیگیری سفارش

آندایز آلومینیوم چیست و چه فوایدی دارد؟

آندایز یک روش پرداخت سطحی پرکاربرد برای آلومینیوم است. این نام از «اکسیداسیون آندی» گرفته شده است، همانطور که این فرآیند در روزهای اولیه نامیده می شد. اما آندایزینگ چه می کند و این فرآیند چگونه کار می کند و در کجا از آلومینیوم آنودایز استفاده می شود را در این وبلاگ کشف خواهید کرد.

دلیل اصلی آندایز محافظت از آلومینیوم است. به لطف این فرآیند، مقاومت در برابر خوردگی افزایش می یابد و مواد ظاهر خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. آنودایز یک لایه سخت و مقاوم در برابر سایش ایجاد می کند که به درستی از آلومینیوم زیرین محافظت می کند.

آنودایز نام روشی برای تصفیه آلومینیوم است که در آن از فرآیند الکتروشیمیایی برای تشکیل یک لایه اکسید روی ماده استفاده می شود. این به لایه اکسید اجازه می دهد تا یک لایه محافظ روی آلومینیوم تشکیل دهد. چیزی که منحصر به فرد است این است که هیچ لایه اضافی در طول آندایز روی آلومینیوم اعمال نمی شود. آنودایز لایه ای را ایجاد می کند که از آلومینیوم موجود ساخته شده است. لایه اکسید به طور کامل در مواد یکپارچه شده و یک ترکیب مولکولی قوی را تشکیل می دهد. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

آندایز آلومینیوم چیست و چه فوایدی دارد؟

فهرست مطالب

  • ضخامت های مختلف آندایز برای کاربردهای مختلف
  • مزایای آندایز
  • تمیز کردن آلومینیوم آندایز شده

مقاله پیشنهادی: تحول در فرآیند خمکاری پروفیل آلومینوم در آینده

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

آندایز آلومینیوم چیست و چه فوایدی دارد؟

ضخامت های مختلف آندایز برای کاربردهای مختلف

بسته به کاربرد مورد نظر ماده، آنودایزینگ می تواند در ضخامت های لایه های مختلف انجام شود. در اینجا بین لایه های 5، 10، 15، 20 و 25 میکرون تمایز قائل می شود. برنامه های کاربردی در مکان های داخلی در حال حاضر با ضخامت لایه 5-10 میکرون مطابقت دارد. برای مکان های خارجی معمولاً ضخامت 15 تا 20 میکرون اعمال می شود. حداکثر 25 میکرون، در عملیات هایی که استقامت از نظر محیطی بالا است، استفاده می شود. به استفاده در امتداد ساحل فکر کنید، جایی که هوای شور دریا تأثیر می گذارد، یا در محیط های صنعتی که در آن بسیاری از مواد شیمیایی سنگین استفاده می شود.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل گرده ماهی آلومینیوم و پروفیل تسمه آلومینیوم

 

مزایای آندایز

چرا آلومینیوم را آنودایز می کنید؟ دلیل اصلی آندایز، محافظت از آلومینیوم است و به لطف این فرآیند، مقاومت در برابر خوردگی افزایش می یابد و مواد ظاهر خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. آندایز یک لایه سخت و مقاوم در برابر سایش ایجاد می کند که به درستی از آلومینیوم زیرین محافظت می کند. این به نوبه خود از نظر دوام آلومینیوم مثبت است و آن را به یک مصالح ساختمانی بسیار بادوام تبدیل می کند.

لایه اکسید صرفاً برای محافظت نیست. ارزش تزئینی را نیز نباید فراموش کرد. آندایزینگ همچنین به این معنی است که آلومینیوم می تواند رنگ های مختلفی به خود بگیرد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم و پروفیل لوله آلومینیوم

آندایز آلومینیوم چیست و چه فوایدی دارد؟

 

تمیز کردن آلومینیوم آندایز شده

بسیار مهم است که هنگام تمیز کردن آلومینیوم آنودایز بسیار مراقب باشید. هنگام انجام این کار باید از مواد شوینده خنثی با PH استفاده کرد زیرا بر مواد آندایز شده تأثیر نمی گذارد. مزیت اصلی آلومینیوم آنودایز نیاز به نگهداری کم آن است. در شرایط عادی، جایی که مواد به طور طبیعی توسط باران تمیز می شوند و در محیط های صنعتی سنگین نیستند تمیز کردن سالانه یکباره کافی است. در شرایط شدیدتر توصیه می شود که آلومینیوم دو بار در سال تمیز شود.

در مجموع، آنودایز تضمین می کند که ما می توانیم برای مدت طولانی تری از آلومینیوم لذت ببریم. این ماده ای بادوام و انعطاف پذیر را فراهم می کند که برای بسیاری از کاربردها در سراسر جهان مناسب است.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم و پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست