ثبت درخواست و پیگیری سفارش

اره آلومینیوم بر و ویژگی های آن

اره آلومینیوم بر چیست؟

ابزار مورد استفاده جهت برشکاری پروفیل آلومینیوم و آلومینیوم را اره آلومینیوم بر می گویند. امروزه پروفیل آلومینیوم در تمامی صنایع مورد توجه قرار گرفته است و به دلیل وزن مناسب و پایین خود و زیبایی منحصر به فرد و استحکام و مقاومت ویژه خود در بسیاری از صنایع مانند صنایع خودرو، هوا فضا، حمل و نقل، لوازم خانگی، عمران و ساختمان و سایر صنایع به کار گرفته می شود. فلز آلومینیوم نسبت به سایر فلزات چگالی کمتری دارد و بسیار آسان تر و راحت تر برشکاری می‌­شود؛ اما مواردی مانند چسبندگی بین آلومینیوم و تیغه‌ی اره و هم چنین پلیسه گیری نیز در فرآیند برشکاری وجود دارد. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

اره آلومینیوم بر

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی 60*60 میلیمتر و 25*25 میلیمتر

پس از فرآیند اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم، اولین قدم در ساخت مصنوعات و سازه و استراکچر و غیره برشکاری آلومینیوم می باشد و برای انجام فرآیند برشکاری از اره آلومینیوم بر استفاده می شود. به طور کلی فلزات بر اساس جرم که به گروه های سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می شوند که در این تقسیم بندی فلز آلومینیوم در دسته فلزات سبک قرار می گیرد. اره آلومینیوم بر ابزاری است که از آن جهت تغییر شکل به صورت مکانیکی و به وجود آوردن شیار بر سطح کار استفاده می شود.

خدمات برشکاری پروفیل آلومینیوم

خدمات برشکاری پروفیل آلومینیوم با نظارت تیم فنی واحد کنترل کیفیت گروه مهندسی فیلت صورت می گیرد. پروفیل مورد نظر مشتریان محترم، پس از تولید با مواد اولیه درجه یک (آلیاژ 6063) و پس از انجام خدمات برشکاری مطابق نقشه ارسالی کاربران محترم، عرضه و با قیمت روز بازار به فروش می رسد.

جهت سفارش خدمات برشکاری پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

اره آلومینیوم بر

مقاله پیشنهادی: دستگاه CNC

خدماتی دیگری مانند سوراخکاری پروفیل آلومینیوم، خمکاری پروفیل آلومینیوم، پانچ لیزری پروفیل آلومینیوم، سری تراشی پروفیل آلومینیوم، ماشین کاری پروفیل آلومینیوم، قطعه بری و جوشکاری پروفیل آلومینیوم؛ خدماتی می باشد که توسط کارگاه خدمات گروه مهندسی فیلت ارائه می گردد.

ویژگی های اره آلومینیوم بر

  • جنس تیغه
  • زوایای تیغه اره
  • گام اره
  • شکل و ابعاد تیغه
  • فاصله برش و دندانه در تیغه

در اره آلومینیوم بر جنس تیغه در تعیین زوایای تیغه بسیار حائز اهمیت می باشد. در تعریف گام اره، تعداد تیغه های اره در یک اینچ را می گویند و انتخاب گام تیغه اره بر اساس جنس مقطع و ضخامت مقطع می باشد.

اره آلومینیوم بر

یکی از مهم ترین ویژگی های تیغه اره آلومینیوم بر، قابلیت نویز گیری می باشد. نویز گیرها به دو دسته رزین دار و بدون رزین تقسیم بندی می شوند. چگونگی عملکرد رزین نویز گیر در تیغ اره به این صورت است که خاصیت کشسانی شیارهای نویز گیر را کاهش می دهد و از حرکت کردن بیش از حد آن حین فرآیند ممانعت به عمل می آورد.

بیشتر بدانید: کرماته کردن چیست؟

گام اره آلومینوم بر در سرعت فرآیند برشکاری بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت است. تیغه های اره بر اساس مورد استفاده زاویه ای و طولی به دو شکل خطی و دیسکی تولید می شود.

فاصله برش و دندانه تیغه های اره آلومینیوم بر موجب کاهش مقدار اصطکاک و آسانی حرکت دندانه های اره بر روی مقطع آلومینیوم می باشد که برای رسیدن به این هدف طول برشی وسیع تر از عرض دندانه ها ساخته می شود.

اره آلومینیوم بر

تقسیم بندی اره آلومینیوم بر

  • مکانیکی (دستی)
  • الکتریکی (ماشینی)

جهت فرآیند برشکاری پروفیل آلومینیوم از اره های ماشینی یا الکتریکی استفاده می شود. جنس تیغه اره بر مبنای فاکتورهای به خصوصی تعیین می شود.

مقاله پیشنهادی: ورق کامپوزیت آلومینیوم چیست؟

همانطور که در قبل هم اشاره کردیم در تقسیم بندی پروفیل های فلزی بر اساس جرم به سه گروه سبک، نیمه سنگین و سنگین؛ پروفیل آلومینیوم در دسته فلزات سبک قرار می گیرد. به همین دلیل برای برش این فلز نرم و سبک، تیغه های دیسکی و یا الماسه با گام کم مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این تیغه ها HSS یا تیغه آب صابونی است.
جهت فرآیند برشکاری پروفیل آلومینیوم، اره الکتریکی آب صابونی مورد استفاده قرار می گیرد.

اره آلومینیوم بر

این تیغه ها دیسکی یا الماسه می باشد و دارای یک پوشش محافظ جهت برقراری ایمنی می باشد. هم زمان با فرآیند برشکاری از مایعی به رنگ سفید جهت خنک کردن دستگاه، آسانی حرکت تیغه روی پروفیل آلومینیوم و همچنین پاک کردن براده های بوجود آمده از عملیات برشکاری به دستگاه تزریق می شود.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نبشی آلومینیوم 30*20 با ضخامت 1/8 میلیمتر

مایعی سفید رنگ ذکر شده، مایعی است است که از ترکیب شدن آب و روغن آب صابون درست می شود. این مایع در مخزنی که جای مشخص و معینی در دستگاه دارد قرار می گیرد و توسط یک لوله به سمت تیغه منتقل می شود.

اره آلومینیوم بر

یک زاویه سنج به جهت مشخص کردن زاویه برش و تنظیم کردن زاویه دقیق قطعه نسبت به تیغه در دستگاه برشکاری قرار می گیرد. پروفیل های آلومینیوم توسط گیره های مخصوص و پیچ های تنظیم بر روی دستگاه برشکاری ثابت و استوار می شوند، این گیره به وسیله یک ضامن بسته و رها می شود. فرآیند راه اندازی یا روشن کردن و قطع یا خاموش کردن دستگاه برشکاری و همچنین اتصال  پمپ مایع آب صابون دستگاه برشکاری به وسیله فرمان دهنده های مکانیکی که بر روی دستگاه قرار دارد انجام می شود.

قیمت خدمات برشکاری پروفیل آلومینیوم

اره های آلومینیوم کارگاه خدمات برشکاری گروه مهندسی فلیت برای برشکاری مقاطع پروفیل آلومینیوم مانند پروفیل قوطی آلومینیوم، پروفیل لوله آلومینیوم، پروفیل ناودانی آلومینیوم، پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم، پروفیل نبشی آلومینیوم، پروفیل سپری آلومینیوم، پروفیل گرده ماهی آلومینیوم، پروفیل تسمه آلومینیوم، پروفیل پاسار آلومینیوم، پروفیل شیاردار صنعتی (پروفیل مهندسی)، پروفیل پارتیشن، پروفیل نمای کامپوزیت آلومینیوم و سایر مقاطع پروفیل آلومینیوم به کار می رود.

جهت اطلاع از قیمت های خدمات برشکاری پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

کارگاه خدمات گروه مهندسی فیلت؛
ارائه دهنده خدمات برشکاری، سوراخکاری، قلاویز کاری، پانچ، خمکاری، سری تراشی، ماشین کاری، جوشکاری و قطعه بری کلیه مقاطع اختصاصی و عمومی پروفیل های آلومینیوم با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و بهره گیری از تجهیزات مدرن و دستگاه های CNC پیشرفته، آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم و بزرگوار می باشد. کلیه مراحل فوق با نظارت کامل واحد کنترل کیفیت گروه مهندسی فیلت انجام می شود.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست