ثبت درخواست و پیگیری سفارش

رنگ مرطوب آلومینیومی یا پوشش پودری؟

روش ها و روش های مختلفی برای به دست آوردن آلومینیوم در رنگ دلخواه وجود دارد. اما آیا استفاده از رنگ مرطوب عاقلانه است یا یک پوشش پودری نتیجه مطلوب را ارائه می دهد و چگونه آلومینیوم را آنودایز می کنید؟ در این مقاله به مزایا و معایب رنگ مرطوب و پوشش پودری می پردازیم تا به خوبی برای فرآیند رنگ آمیزی آماده شوید. به این ترتیب می توانید از نتیجه نهایی خوب مطمئن شوید. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

فهرست مطالب

  • آماده سازی مناسب
  • پوشش پودری آلومینیوم یک لایه محافظ قدرتمند را ارائه می دهد
  • یک مزیت پوشش پودری آلومینیوم: دوستدار محیط زیست است
  • مزایای نقاشی مرطوب
  • رنگ های آلومینیوم آنودایز شده

مقاله پیشنهادی: چیزهایی باید در مورد پروفیل های آلومینیوم بدانید

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

آماده سازی مناسب

قبل از انتخاب بین رنگ یا پوشش پودری، مهم است که آماده سازی را در نظر بگیرید. بدون آماده سازی صحیح، رنگ آمیزی یا پوشش پودری آلومینیوم نتیجه دلخواه را نخواهد داشت. اگر مواد را به درستی پردازش نکنید، این احتمال وجود دارد که رنگ به خوبی نچسبد و به همین دلیل به سرعت پوست کنده شود.

برای اطمینان از چسبندگی خوب، آلومینیوم از یک تونل اسپری عبور داده می شود یا از چندین حمام عبور می کند که در آن چربی زدایی و لکه دار می شود. یک حمام نهایی یک لایه تبدیل ایجاد می کند، که اجازه می دهد تا چسبندگی عالی بین آلومینیوم و لایه پوشش / رنگ ایجاد شود.

پوشش پودری آلومینیوم یک لایه محافظ قدرتمند را ارائه می دهد

پوشش پودری آلومینیوم معمولاً راه حل مورد نظر است، زیرا مزایای زیادی نسبت به رنگ های مرطوب دارد. به عنوان مثال، پوشش پودری تضمین می کند که یک لایه قوی روی آلومینیوم تشکیل شده است. به لطف اجاق گاز که در آن پوشش در کوره ذوب می شود، لایه ای از رنگ ایجاد می شود که نسبت به لایه رنگ شده معمولی قوی تر و کمتر آسیب می بیند.

علاوه بر این، پوشش پودر آلومینیوم تضمین می کند که پوشش یک لایه محافظ بر روی مواد تشکیل می دهد. به این ترتیب آلومینیوم در برابر اثرات نمک ها یا مواد شیمیایی بهتر محافظت می شود. این دوباره یک پوشش پودری را زمانی ایده آل می کند که در شرایطی استفاده شود که آلومینیوم مجبور به تحمل زیادی از محیط باشد.

یک مزیت پوشش پودر آلومینیوم: دوستدار محیط زیست است

علاوه بر اثر محافظتی، پوشش پودری مزیت بزرگ دیگری نیز دارد: پوشش پودری نسبت به رنگ مرطوب بسیار سازگارتر با محیط زیست است. با رنگ، از لاکی استفاده می شود که یک حلال به آن اضافه شده است. این حلال تضمین می کند که رنگ تا زمانی که اعمال شود در حالت مایع باقی می ماند. پس از اعمال، عامل حل می شود و اجازه می دهد رنگ سخت شود.

در مقابل هیچ حلالی در پوشش پودری استفاده نمی شود. پوشش پودری آلومینیوم توسط فرآیند الکترواستاتیکی انجام می شود. پودر با بار منفی روی یک جسم آلومینیومی با بار مثبت اعمال می شود. اثر الکترواستاتیک چسبندگی موقت رنگ را تضمین می کند و پس از آن در کوره گرم می شود. سپس پوشش فرصت سفت شدن را پیدا می کند و اتصال محکمی بین پوشش و ماده ایجاد می شود.

از آنجایی که هیچ ماده شیمیایی در فرآیند الکترواستاتیک دخیل نیست، در مقایسه با کار با رنگ های سنتی راه حلی سازگار با محیط زیست است.

مزایای نقاشی مرطوب

آیا این بدان معناست که پوشش پودری همیشه بهترین انتخاب است؟ قطعا نه. رنگ های مرطوب نیز فوایدی دارند. به عنوان مثال، شما به یک نتیجه بسیار نرم تر می رسید. گرانول ها در پوشش پودری استفاده می شوند، بنابراین نتیجه نهایی اغلب کمی درشت تر به نظر می رسد. بافت پوشش به وضوح قابل مشاهده است. علاوه بر این، اثرات تزئینی را می توان روی رنگ های مرطوب اعمال کرد که با پوشش امکان پذیر نیست.

مزیت اضافی رنگ مرطوب این است که حداکثر ابعاد از نظر رنگ آمیزی وجود ندارد. در جایی که پوشش پودری از غرفه اسپری استفاده می کند، برخی از اشکال رنگ مرطوب نیازی به غرفه ندارند. بنابراین هنگام رنگ آمیزی، لازم نیست حداکثر ابعاد جسم مورد رنگ آمیزی را در نظر بگیرید. برای محصولات آلومینیومی بزرگ، زمانی که می خواهید این مواد را با رنگ خاصی تهیه کنید، رنگ آمیزی راه حلی است.

رنگ های آلومینیوم آنودایز شده

یک عامل اضافی که باید در نظر گرفته شود این است که چگونه آلومینیوم از قبل تصفیه شده است. به عنوان مثال، آلومینیوم آنودایز شده را در نظر بگیرید. آلومینیوم آنودایز شده آلومینیومی است که با فرآیند الکتروشیمیایی تصفیه شده است. جایی که یک لایه اکسید روی ماده تشکیل می شود. این از نظر دوام مواد مثبت است، اما اگر می خواهید آلومینیوم را رنگ کنید کمتر کاربردی است. برای به دست آوردن چسبندگی خوب، پرایمر باید با سندبلاست یا رنگ آمیزی کامل تر شود. اگر رنگ متفاوتی می خواهید، ایده خوبی است که آلومینیوم را دوباره آنودایز کنید. با استفاده از این فرآیند ممکن است مواد رنگ جدیدی به خود بگیرند. باعث صرفه جویی در کار می شود و سطح براق و چسبندگی مورد نیاز را تضمین می کند.

اینکه کدام روش درمانی در نهایت بهترین انتخاب است به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای هر تکلیف ویژگی هایی وجود دارد که باید در فرآیند انتخاب در نظر گرفته شوند. کنجکاو هستید که بهترین روش برای استفاده از محصول آلومینیومی شما کدام است؟ برای اطلاعات بیشتر و مشاوره شخصی با ما تماس بگیرید.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست