ثبت درخواست و پیگیری سفارش

چیزهایی که باید در مورد پروفیل های آلومینیوم بدانید

پروفیل آلومینیومی که به عنوان قاب آلومینیومی یا اکستروژن آلومینیوم نیز شناخته می شود، یک مصالح ساختمانی است که معمولاً در پنجره ها و درها یافت می شود.

در کشورهایی مانند فیلیپین، پروفیل‌های آلومینیومی با استفاده از فرآیندی به نام تغییر شکل پلاستیک حجیم تشکیل می‌شوند که در آن ابتدا یک شمش آلومینیومی تا دمای خاصی گرم می‌شود که هنوز به راحتی زیر نقطه ذوب مواد است که جریان پلاستیکی فلز را تضمین می‌کند. سپس شمش آلومینیومی گرم شده از طریق قالب ابزاری که برای شکل دادن و شکل دادن مواد به سطح مقطع پروفیل خاصی طراحی شده است، عبور داده می شود.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که فرآیند ایجاد پروفیل های آلومینیومی تلاش زیادی می کند، اما مزایای زیادی دارد. پروفیل های آلومینیومی در واقع سبک تر، قوی تر، ارزان تر هستند و از مواد کمتری نسبت به نمونه های جامد خود استفاده می کنند. نمایه‌ها می‌توانند شکل‌های بسیار متنوعی داشته باشند، بنابراین همیشه می‌توانید یک مورد مناسب برای مورد خاص خود پیدا کنید.

اکنون که تا حدودی با نحوه ساخت پروفیل های آلومینیومی و چرایی اهمیت آن آشنا شده اید، در اینجا نکات مهم دیگری وجود دارد که باید در مورد آن بدانید. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

فهرست مطالب

  • انواع پروفیل آلومینیوم
  • انواع سطوح
  • مزایای پروفیل آلومینیوم
  • موارد استفاده از پروفیل های آلومینیوم

مقاله پیشنهادی: مراحل پولیش کردن پروفیل آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

انواع پروفیل آلومینیوم

پروفیل های آلومینیومی را می توان در انواع و ضخامت های مختلف ساخت. این پروفیل ها همچنین می توانند دارای طیف وسیعی از فضاهای پیچیده و توخالی باشند که می توانند با توجه به کاربرد نهایی مشخص شوند. داشتن انواع مختلف پروفیل های آلومینیومی و همچنین حفره های داخلی به شما این امکان را می دهد که انواع نیازها و کاربردها و هر نوع عملکرد یا وزن مورد نیاز را برآورده کنید.

رایج ترین نوع پروفیل آلومینیومی پروفیل پرتو توخالی است که به سادگی تغییری از پروفیل آلومینیوم مربعی است. پروفیل های دیگری مانند پروفیل های تک شعاعی، L شکل و مثلثی نیز وجود دارد.

انواع سطوح

یکی از محصولات جانبی پروفیل آلومینیوم این است که گاهی اوقات خطوط کوچک و به سختی قابل رویت روی سطوح پروفیل های آلومینیومی وجود دارد. این علائم روی سطوح پروفیل های آلومینیومی حاصل ابزارهای مورد استفاده برای فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم است.

اگر نیاز به حذف این خطوط دارید، پروفیل آلومینیومی باید تحت خدمات سطحی بیشتری قرار گیرد. همچنین چند عملیات پردازش سطح ثانویه مانند آسیاب صورت وجود دارد که می توان پس از فرآیند شکل دهی اولیه اکستروژن پروفیل های آلومینیومی به منظور بهبود سطح آن انجام داد.

این عملیات پس از پردازش حتی می تواند با توجه به مشخصات مشتریان به منظور بهبود هندسه سطح سفارشی شود. با کاهش زبری سطح کلی پروفیل آلومینیومی، می توان خود قسمت تمام شده را نیز بهبود بخشید.

پردازش سطح اضافی معمولاً در کاربردهایی مشخص می شود که در آن قطعات باید دقیقاً قرار گیرند یا سطوح جفت شونده باید به شدت کنترل شوند. پردازش سطح همچنین می تواند سختی پروفیل را بهبود بخشد، عایق الکتریکی را به نفوذها اضافه کند و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش دهد.

مزایای پروفیل آلومینیوم

آلومینیوم ماده انتخابی برای پروفیل ها، شکل ها و اکستروژن ها است، زیرا دارای خواص و ویژگی های مکانیکی لازم است که آن را برای شکل دهی و شکل دهی ایده آل می کند. از آنجایی که فلز آلومینیوم چکش‌خواری بالایی دارد، می‌توان آن را به راحتی به بخش‌های مختلف بدون مصرف انرژی زیادی در فرآیند شکل‌دهی یا ابزارسازی شکل داد.

علاوه بر این، نقطه ذوب آلومینیوم معمولاً نصف فولاد است که به این معنی است که کل فرآیند اکستروژن آلومینیوم مقدار نسبتاً کمی انرژی مصرف می کند. این به هزینه های پایین ساخت و ابزارآلات و همچنین کاهش ردپای کربن تبدیل می شود.

در نهایت، از آنجایی که آلومینیوم نسبت استحکام به وزن بالایی نیز دارد، ماده ای عالی برای کاربردهای صنعتی است.

موارد استفاده از پروفیل آلومینیوم

پروفیل های آلومینیومی معمولاً در کاربردهای اتوماسیون صنعتی مانند خطوط تولید مورد استفاده در صنعت تولید استفاده می شوند. این ماده مطمئناً قوی است، اما همچنین به اندازه کافی سبک است که هر محصولی که از آن استفاده می کند را می توان به راحتی مونتاژ کرد و بدون نیاز به ابزار برقی یا تجهیزات سنگین استفاده کرد. به دلیل تلورانس‌های خاصی که در ساخت پروفیل‌های آلومینیومی وجود دارد، می‌توان آن را در تعداد تقریباً بی‌پایانی از پیکربندی‌ها بنا به ضرورت ساختار ساخت و مونتاژ کرد.

همچنین تقاضای فزاینده ای برای پروفیل ها و سازه های آلومینیومی وجود دارد زیرا اکنون در تلاش های کاهش وزن صنایع مختلف مشخص شده است. به طور خاص، پروفیل های آلومینیومی اکنون به عنوان قاب در سایر محصولات مصرف کننده نهایی مانند پروژه های ساختمانی آگاه از محیط زیست و خودروهای پیشرفته استفاده می شود.

استفاده از پروفیل های آلومینیومی با توسعه تکنیک های پیشرفته تر پوشش سطح و آلیاژها همچنان در مناطق جدید گسترش می یابد.

پروفیل های آلومینیومی که در ایران استفاده می شود همه کاره است و یک مصالح ساختمانی ایده آل برای کاربردهای خودکار است. از آنجایی که آلومینیوم به خودی خود یک ماده ساختاری عالی است، خود را کاملاً برای پروفیل ها و اکستروژن ها استفاده می کند.

مهم نیست که چه برنامه هایی در ذهن دارید، احتمال زیادی وجود دارد که یک پروفیل آلومینیومی کاملاً متناسب با شرایط خاص وجود داشته باشد.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست