ثبت درخواست و پیگیری سفارش

روش های نصب ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت چیست؟

ورق های کامپوزیت یکی از ابداعات در معماری مدرن و پیشرفته می باشد. کیفیت و دوام بالا، تنوع طرح و اجرا از مزایای ورق کامپوزیت می باشد و در این مقاله به روش های نصب ورق کامپوزیت آلومینیوم خواهیم پرداخت. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل گرده ماهی آلومینیوم 3*30 میلیمتر و 5*30 میلیمتر 

روش نصب ورق کامپوزیت

روش های نصب ورق کامپوزیت

  • روش ثابت (Fixing)
  • روش ریلی (Hanging)
  • روش H – L
  • روش فیکس ریلینگ

مقاله پیشنهادی: ورق کامپوزیت آلومینیوم و ورق آلومینیوم چیست؟

روش ثابت (Fixing)

در این روش ورق های کامپوزیت بر روی اسکلت آهنی یا آلومینیوم نصب می شود و به وسیله پیچ یا پرچ ثابت می شود. فاصله بین ورق ها به وسیله نوارهایی از جنس پلی اورتان پر می شود. استفاده از این نوارها موجب می شود تا آب در نما اثر نکند و ضد آب می شود و علاوه بر این ظاهر نما را نیز زیباتر و شکیل تر می کند.

تفاوت ضریب انبساط آلومینیوم و آهن موجب پایین آمدن مقاومت نما در برابر تکانه های ساختمان می شود.

روش نصب ورق کامپوزیت

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم

روش ریلی (Hanging)

در شیوه ریلی پنل های شیاردار بر روی پروفیل ناودانی آلومینیوم که یکی از مقاطع پروفیل آلومینیوم است، به صورت ریلی قرار می گیرد و کلیه اجزای زیرسازی و روسازی از جنس آلومینیوم می باشد. ضریب انبساط همه اجزا برابر و مساوی است، به همین دلیل در برابر تغییر شکل و خرد شدن بسیار مقاوم است و اجزاء در واکنش با هم خرد نمی شوند. در این روش از پیچ یا پرچ استفاده نمی شود و به راحتی می توان یک قطعه را جدا یا تعویض کرد. سرعت اجرای این روش بالاست و با وجود پروفیل آلومینیم نیاز به آب بندی ندارد و از چسب سیلیکون در آن استفاده نمی شود. در این روش پنل ها در مقابل نیروهای جانبی مثل تکانه های ساختمان و وزش باد مقاوم بوده و جابجا نمی شود.

روش نصب ورق کامپوزیت

روش H – L

این روش مشابه روش ثابت (Fixing) می باشد با این تفاوت که پنل ها به صورت مستقیم بر روی پروفیل هایی با ساختار  H و L شکل قرار می گیرد. این شیوه اجرا با هزینه کم و سرعت بالایی قابل اجرا می باشد و اجرای آن بسیار تمیز و راحت است.

بیشتر بدانید: دستگاه پولیش آلومینیوم

در این شیوه آب بندی انجام نمی شود و همچنین امکان عوض کردن پنل معیوب وجود ندارد. ضمن اینکه استفاده از پنل های بزرگ در این روش مناسب نیست و مقدور نمی باشد زیرا پنل ها تغییر شکل داده و در هنگام باد و طوفان سر و صدا ایجاد می کند.

روش نصب ورق کامپوزیت

روش فیکس ریلینگ

این روش، همان روش ثابت است که با زیرسازی آلومینیومی انجام می شود. در این روش به منظور جلوگیری کردن از خوردگی، میان آهن و آلومینیوم از زیرسازی آلومینیومی استفاده می شود. به همین دلیل این شیوه در مقابل تکانه های ساختمان بسیار مقاوم می باشد و از ویژگی های این روش این است که امکان رگلاژ شدن را دارد. سازه های آلومینیوم نسبت به سازه های آهنی سبک تر می باشد. روش ثابت در قیاس با روش ریلی ضعیف تر می باشد به دلیل اینکه پنل ها در روش ثابت امکان حرکت و تعویض جداگانه را ندارند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نبشی آلومینیوم

همین طور جای پیچ ها و پرچ ها قابل دیدن می باشد که از زیبایی نما می کاهد در عوض سرعت اجرایی شیوه ثابت بالاتر و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد و بسیار کم هزینه است.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست