ثبت درخواست و پیگیری سفارش

پوشش های PVDF برای آلومینیوم در معماری

آیا در مورد مزایا و معایب پوشش های PVDF و مقایسه آنها با سایر گزینه های تکمیل آلومینیوم کنجکاو هستید؟ شاید به جزئیات بیشتری در مورد نحوه اعمال آنها نیاز داشته باشید، یا شاید بخواهید بدانید که چگونه آنها با پوشش پودری مقایسه می شوند.

در این مقاله، ما پوشش‌های PVDF را مورد بحث قرار می‌دهیم  و به دلایل زیادی ارزش بررسی آنها را دارند، از جمله توانایی آنها در ساخت محصولات آلومینیومی از نظر بصری و ماندگاری طولانی. حتی در شرایط سخت مانند قرار گرفتن در معرض اسپری آب شور، آنها بهتر از سایر جایگزین ها در برابر هوا مقاومت می کنند.

ابتدا توضیح می دهیم که پوشش های PVDF چیست، سپس در مورد فرآیند کاربرد، مزایا و تفاوت آنها با پوشش پودری صحبت می کنیم. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

پوشش های PVDF برای آلومینیوم در معماری

فهرست مطالب

  • پوشش های PVDF چیست؟
  • فرآیند کاربرد PVDF
  • مزایای کلیدی استفاده از پوشش های PVDF
  • مقایسه پوشش های PVDF و پودری
  • آیا باید آلومینیوم در معماری را با PVDF بپوشانیم؟

مقاله پیشنهادی: همه چیز در مورد عملیات حرارتی آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

پوشش های PVDF برای آلومینیوم در معماری

پوشش های PVDF چیست؟

پوشش‌های پلی‌وینیلیدین فلوراید (PVDF ) یک سیستم پوششی مبتنی بر رزین است که معمولاً با ذرات رنگدانه‌های رنگی جاسازی‌شده که طیف وسیعی از رنگ‌های مات را پشتیبانی می‌کنند، در کارخانه کاربرد دارند. آنها معمولاً برای کاربردهای پوشش معماری استفاده می شوند زیرا مقاومت بالایی در برابر هوای نور خورشید، رطوبت یا دما دارند.

روکش دیوار آلومینیومی، دیوار پرده و ورق سقف از رایج ترین کاربردهای پوشش های PVDF هستند.

پوشش‌های PVDF در میان خانواده‌ی پلاستیک‌های فلوروکربن قرار می‌گیرند که پیوندهایی را تشکیل می‌دهند که از نظر شیمیایی و حرارتی بسیار پایدار هستند. این امر برخی از انواع پوشش PVDF را قادر می‌سازد تا به طور مداوم الزامات سختگیرانه مانند (AAMA 2605)  را با حداقل محو شدن در مدت زمان طولانی برآورده کنند یا از آنها فراتر روند. شاید تعجب کنید که این پوشش ها چگونه اعمال می شوند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم 15*37 میلیمتر سنگین

فرآیند کاربرد PVDF

آماده سازی سطح

هر پوشش با کیفیت بالا نیاز به آماده سازی سطح خوبی دارد. چسبندگی خوب پوشش PVDF نیاز به تمیز کردن، چربی زدایی و اکسید زدایی (از بین بردن زنگ) سطح آلومینیوم دارد. سپس پوشش‌های PVDF برتر نیاز به اعمال یک پوشش تبدیلی بر پایه کروم دارند تا قبل از آغازگر اعمال شود.

پرایمر

پرایمر به طور موثر سطح فلز را تثبیت و محافظت می کند و در عین حال چسبندگی پوشش بالایی را بهبود می بخشد.

پوشش بالای PVDF

ذرات رنگدانه رنگی همراه با اعمال پوشش بالایی اضافه می شوند. پوشش بالایی برای ایجاد مقاومت در برابر آسیب نور خورشید و آب و همچنین افزایش مقاومت در برابر سایش به کار می رود. پس از این مرحله پوشش باید خشک شود. پوشش بالایی ضخیم ترین لایه در سیستم پوشش PVDF است.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم به قطر خارجی 28، قطر داخلی 24.4 و ضخامت 1.8 میلیمتر

پوشش شفاف PVDF

در فرآیند پوشش 3 لایه PVDF، لایه نهایی پوشش شفاف است که محافظت بیشتری در برابر محیط ایجاد می کند و اجازه می دهد تا رنگ پوشش رویی بدون آسیب رساندن به آن عبور کند. این لایه پوششی نیز باید خشک شود.

در صورت نیاز برای کاربردهای خاص، می توان از فرآیند 2 لایه یا 4 لایه به جای روش 3 لایه که در بالا توضیح داده شد استفاده کرد.

پوشش های PVDF برای آلومینیوم در معماری

مزایای کلیدی استفاده از پوشش های PVDF

  • سازگارتر با محیط زیست نسبت به پوشش‌های غوطه‌وری که حاوی ترکیبات آلی فرار (VOCs) هستند.
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • مقاوم در برابر خوردگی و گچ
  • مقاوم در برابر سایش و سایش
  • حفظ قوام رنگ بالا (در برابر محو شدن مقاومت می کند)
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و آلودگی
  • ماندگاری طولانی با حداقل تعمیر و نگهداری

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل شیاردار صنعتی (پروفیل مهندسی) 40*40 میلیمتر سنگین و نبشی مخفی داخلی (زاماکی) 40*40

 مقایسه پوشش های PVDF و پودری

تفاوت اصلی بین پوشش های PVDF و پوشش های پودری در این است که پوشش های PVDF:

  • از رنگ سیال مدوله شده استفاده کنید، در حالی که پوشش های پودری از پودرهای اعمال شده به صورت الکترواستاتیک استفاده می کنند
  • نازک تر از پوشش های پودری هستند
  • به طور بالقوه می توان در دمای اتاق پخت، در حالی که پوشش های پودری باید پخته شوند
  • در برابر نور خورشید (اشعه ماوراء بنفش) مقاوم هستند، در حالی که پوشش های پودری در صورت قرار گرفتن در معرض به مرور زمان محو می شوند
  • فقط می تواند یک روکش مات داشته باشد، در حالی که پوشش های پودری می توانند در طیف گسترده ای از رنگ ها و پرداخت ها باشند
  • گران تر از پوشش های پودری هستند، که ارزان تر هستند و می توانند با استفاده مجدد از پودر بیش از حد پاشیده شده در هزینه های اضافی صرفه جویی کنند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم کف 16، بال 16 و ضخامت 2 میلیمتر

آیا باید آلومینیوم در معماری را با PVDF بپوشانیم؟

ممکن است به کاربرد دقیق شما بستگی داشته باشد، اما اگر می خواهید محصولات آلومینیومی اکسترود شده یا نورد شده با دوام، مقاوم در برابر محیط زیست و بادوام طولانی مدت، پوشش های PVDF برای شما مناسب باشد.

برای پوشش‌های داخلی ارزان‌تر با طیف وسیع‌تری از رنگ‌های زنده نسبت به پوشش‌های PVDF، مقاله ما را در مورد پوشش پودری بررسی کنید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم 20*20 میلیمتر با ضخامت 0.9 میلیمتر

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست