ثبت درخواست و پیگیری سفارش

پیش تصفیه پروفیل آلومینیوم چیست؟

اگر شما به رنگ آمیزی یا پوشش پودری پروفیل آلومینیوم فکر می کنید. این روکش ها می‌توانند طیفی از رنگ های روشن و پر جنب و جوش را به شما بدهند و پروژه شما را از نظر بصری جذاب تر کنند.

با این حال آخرین چیزی که می خواهید این است که روکش شما به درستی نچسبد و باید توجه داشته باشید که به محض اینکه پروفیل های شما از پرس اکستروژن جدا می شوند، در معرض اکسیژن قرار می گیرند.

این اکسیژن باعث اکسیداسیون اولیه در سطح آنها می شود و این لکه خاکستری رنگ باید از بین برود. اگر اینطور نیست، رنگ یا پوشش پودری شما روی آن اعمال می شود و این باعث می شود که پوشش شما زودتر از موعد از بین برود.

شما باید مرحله پیش تصفیه را اجرا کنید. پیش تصفیه یک مرحله مهم قبل از پوشش پودری یا رنگ آمیزی است.

یک سازنده خوب اقدامات لازم را برای پیش‌پرداخت مناسب پروفیل های شما انجام می‌دهد. به این ترتیب، آنها می توانند چسبندگی رنگ یا پوشش پودری را تضمین کنند. در ادامه مطلب همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

پیش تصفیه پروفیل آلومینیوم چیست؟

فهرست مطالب

  • پیش تصفیه چیست؟
  • 2 نوع پوشش پیش تصفیه
  • فرآیند پیش تصفیه چگونه کار می کند؟
  • پیش تصفیه بسیار مهم است

مقاله پیشنهادی: خواص و کاربردهای آلومینیوم 7075

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد

پیش تصفیه چیست؟

پیش تصفیه فرآیندی است که سازنده شما برای پاک کردن تمام چربی ها، روغن ها و کثیفی ها از سطح آلومینیوم انجام می دهد. آنها باید این کار را قبل از رنگ آمیزی یا پوشش پودری برای تقویت چسبندگی انجام دهند.

این فرآیند چندین مرحله دارد و هر یک از آنها مهم است. بنابراین، انجام یک کار کامل چیزی است که موفقیت پیش درمانی را تضمین می کند.

چند مرحله وجود دارد؟ این بستگی به نوع پیش درمانی انتخابی شما دارد. این فرآیند نیز بین تولید کنندگان متفاوت است، اما دو نوع اساسی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

2 نوع پوشش پیش تصفیه

دو نوع اصلی از پوشش های پیش تصفیه وجود دارد:

  • پوشش های تبدیل کروم
  • پوشش های بدون کروم

پوشش های تبدیل کروم برای چندین دهه وجود داشته اند. و پوشش های بدون کروم جدیدتر هستند. تمایز بین آنها مهم است. بنابراین، اجازه دهید نگاهی به هر یک بیاندازیم.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم 10*40 میلیمتر با ضخامت 2 میلیمتر

پوشش های تبدیل کروم

این نوع پوشش از نظر شیمیایی سطح آلومینیوم را به شکل بی اثر تبدیل می کند. همچنین حاوی کروم شش ظرفیتی است.

طبق OSHA، کروم شش ظرفیتی عامل سرطان شناخته شده است. و همچنین سیستم تنفسی، کلیه ها، کبد، پوست و چشم ها را هدف قرار می دهد. در همین حال، EPA نگران ورود زباله های کروم تخلیه شده به آب آشامیدنی شما است.

همانطور که گفته شد، تولیدکنندگان مسئول می توانند اقداماتی را برای محدود کردن خطرات برای کارکنان، سایر افراد و محیط انجام دهند.

پوشش های بدون کروم

این پوشش ها در پاسخ به خطرات مرتبط با پوشش های سنتی ایجاد شدند.

مدتی طول کشید تا پوشش هایی ساخته شوند که کارایی قابل مقایسه ای با تبدیل کروم داشته باشند. اما در اوایل دهه 2000، شیوع آنها بیشتر شد. پس از آن بود که پوشش های بدون کروم نشان داده شد که استانداردهای صنعت را برای اثربخشی برآورده می کنند.

پوشش های بدون کروم حاوی کروم شش ظرفیتی نیستند و این روزها، آنها می توانند عملکرد مشابهی با پوشش های تبدیل کروم ارائه دهند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم به قطر خارجی 55، قطر داخلی 51 و ضخامت 2 میلیمتر

پیش تصفیه پروفیل آلومینیوم چیست؟

فرآیند پیش تصفیه چگونه کار می کند؟

بسته به اینکه سازنده پوشش تبدیل کروم یا پوشش بدون کروم را انجام دهد، فرآیند پیش تصفیه متفاوت خواهد بود.

سازندگان مختلف هر یک از این موارد را به روش های مختلف انجام می دهند، اما پیش تصفیه معمولا بین 5 تا 10 مرحله دارد. هرچند مراحل اساسی خاصی وجود دارد که همیشه وجود دارند.

در اصل، پروفیل های شما در یک سری از مخازن فرو می رود. در داخل هر مخزن راه حل متفاوتی وجود دارد. شما به طور کلی مخازن پاک کننده، آبکشی و پوشش پیش تصفیه مناسب را خواهید یافت.

در اینجا مثالی از فرآیند اساسی برای هر نوع پوشش آورده شده است. دوباره، ممکن است مراحل اضافی اضافه شود.

پوشش تبدیل کروم

  • پاک کننده / حفاظ
  • آبکشی کنید
  • پوشش تبدیل کروم
  • آبکشی کنید
  • شستشو اسیدی شده

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم 15*27 سبک

پوشش بدون کروم

  • پاک کننده / حفاظ
  • آبکشی کنید
  • تمیز کننده فلزات / اکسید زدا
  • آبکشی کنید
  • پوشش بدون کروم

هنگامی که پروفیل ها از مخازن متوالی خود عبور کردند، باید خشک شوند. بسیار مهم است که آنها کاملاً خشک شوند زیرا هر گونه رطوبت روی سطح تأثیر منفی بر روی رنگ یا پوشش پودری می گذارد.

پیش تصفیه بسیار مهم است

پیش تصفیه یک مرحله مهم قبل از رنگ آمیزی یا پوشش پودری است. این به خلاص شدن از شر آلودگی های سطحی که باعث می شود رنگ یا پوشش پودری شما به درستی نچسبد، کمک می کند.

به طور سنتی، پوشش های تبدیل کروم استاندارد بوده است. اما در سال های اخیر پوشش های بدون کروم رایج شده اند. این به دلیل ایمنی کارگران و نگرانی های زیست محیطی است.

مراحل بین فرآیندها، تولیدکنندگان و الزامات پروژه متفاوت است. اما، آنها شامل فرو بردن پروفیل های شما در یک سری از مخازن هستند.

بنابراین، اهمیت پیش تصفیه را در نظر داشته باشید و هنگام صحبت با تولیدکنندگان، تفاوت بین انواع پیش تصفیه را به خاطر بسپارید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نبشی آلومینیوم 80*80 میلیمتر با ضخامت 8 میلیمتر

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست