ثبت درخواست و پیگیری سفارش

فرآیند نورد آلومینیوم چیست؟

از میان فرآیندهای مختلف شکل دهی فلز برای آلومینیوم، نورد آلومینیوم یکی از پرمصرف ترین آنهاست، با انتظار می رود تقاضای جهانی برای محصولات نورد تخت در سال های آینده با %CAGR  6.5 افزایش یابد و با کاربردهای بسیار زیاد برای این محصولات، از بسته بندی مواد غذایی گرفته تا ناودان های باران، جای تعجب نیست.

اگر در مورد کاربردهای مختلف آلومینیوم نورد تخت و نحوه عملکرد فرآیند تولید کنجکاو هستید، این مقاله آنها را برای شما توضیح خواهد داد. ما فرآیند را به سه مرحله اساسی تقسیم می کنیم. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

فرآیند نورد آلومینیوم

فهرست مطالب

  • کاربردهای نورد آلومینیوم چیست؟
  • فرآیند نورد آلومینیوم چگونه کار می کند؟
  • مرحله 1: آماده سازی انبار آلومینیوم
  • مرحله 2: نورد به ضخامت دلخواه
  • مرحله 3: پردازش بیشتر

مقاله پیشنهادی: آیا آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم است؟

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

کاربردهای نورد آلومینیوم چیست؟

نورد آلومینیوم یکی از فرآیندهای فلزی اصلی است که برای تبدیل اسلب های آلومینیوم ریخته گری به شکل قابل استفاده برای پردازش بیشتر استفاده می شود. آلومینیوم نورد شده نیز می تواند محصول نهایی باشد، به عنوان مثال، فویل آلومینیومی برای پخت و پز یا بسته بندی مواد غذایی.

آلومینیوم نورد شده در همه جا وجود دارد، شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی از آن برای تولید قوطی های آلومینیومی و ظروف نیمه سفت و سختی که در سفارش های بیرون آوردن شما ارائه می شود، استفاده می کنند. صنعت معماری از آن برای ساخت سقف های آلومینیومی، پانل های جانبی، ناودان باران و کفپوش های ضد لغزش استفاده می کند. فرآیند نورد آلومینیوم حتی می‌تواند قطعات آلومینیومی را برای پردازش به اشکال خاص در کارخانه شما تولید کند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم و پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم

فرآیند نورد آلومینیوم

فرآیند نورد آلومینیوم چگونه کار می کند؟

مرحله 1) آماده سازی انبار آلومینیوم

این فرآیند زمانی شروع می شود که کارخانه نورد صفحات یا بیلت های آلومینیومی را برای نورد آماده می کند. بسته به خواص مواد مورد نظر برای یک رول خاص، ابتدا باید تصمیم بگیرند که استاک را گرم کنند یا نه.

اگر قبل از نورد، آلومینیوم را گرم نکنند، آلومینیوم سرد کار می شود. نورد سرد آلومینیوم را با تغییر ساختار آن سخت و محکم می کند، اما فلز را شکننده تر می کند.

اگر آسیاب آلومینیوم را گرم کند، به این فرآیند کار گرم گفته می شود. محدوده دمایی ویژه برای کار گرم بر اساس آلیاژ متفاوت است. به عنوان مثال، طبق گفته AZoM، آلومینیوم 3003 در دمای بین 260 تا 510 درجه سانتیگراد (500 تا 950 درجه فارنهایت) گرم کار می شود. نورد گرم از سخت شدن بیشتر یا تمام کارها جلوگیری می کند و به آلومینیوم اجازه می دهد تا انعطاف پذیر باقی بماند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم و پروفیل نبشی آلومینیوم

مرحله 2) نورد به ضخامت دلخواه

زمانی که اسلب های آلومینیومی آماده می شوند، چندین مرحله آسیاب غلتکی را با کاهش فاصله بین آنها طی می کنند. آسیاب های غلتکی به بالا و پایین دال نیرو وارد می کنند. این کار را تا زمانی که دال به ضخامت مورد نظر برسد ادامه می دهند.

بسته به ضخامت نهایی آلومینیوم، محصول به دست آمده به یکی از سه روش طبقه بندی می شود که توسط انجمن آلومینیوم (Aluminum Association) تعریف شده است. هر یک از سه نوع نورد آلومینیوم برای اهداف مختلفی مناسب است.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل تسمه آلومینیوم و پروفیل گرده ماهی آلومینیوم

شماره 1: صفحه آلومینیومی

آلومینیوم نورد شده به ضخامت 0.25 اینچ (6.3 میلی متر) یا بیشتر صفحه آلومینیومی نامیده می شود که شرکت های هوافضا اغلب از آن در بال ها و سازه های هواپیما استفاده می کنند.

شماره 2: ورق آلومینیوم

آلومینیوم نورد شده بین 0.008 اینچ (0.2 میلی متر) تا 0.25 اینچ (6.3 میلی متر) ورق آلومینیوم نامیده می شود و بسیاری آن را متنوع ترین فرم نورد آلومینیومی می دانند. تولیدکنندگان از ورق آلومینیوم برای تولید قوطی های نوشیدنی و غذا، تابلوهای بزرگراه، پلاک خودرو، سازه های خودرو و نمای بیرونی و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می کنند.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم

فرآیند نورد آلومینیوم

 

شماره 3: فویل آلومینیومی

آلومینیوم نورد شده به هر چیزی نازکتر از 0.008 اینچ (0.2 میلی متر) فویل در نظر گرفته می شود. بسته بندی مواد غذایی، پوشش عایق در ساختمان ها و موانع بخار چند لایه نمونه هایی از کاربردهای فویل آلومینیومی هستند.

مرحله 3) پردازش بیشتر

در صورت نیاز، محصولات آلومینیومی نورد شده را می توان بیشتر پردازش کرد، برش خالی و شکل دهی گرم دو مورد از رایج ترین انواع پردازش هستند. همچنین باید توجه داشته باشیم که برای هندسه های نورد شده خاص، مانند سایدینگ های معماری یا ورق های سقف، شکل دهی می‌تواند به عنوان بخشی از مرحله نورد با استفاده از غلتک های شکل دار انجام شود.

هر گونه عملیات شیمیایی یا مکانیکی سطح مورد نیاز در آخرین مرحله اعمال خواهد شد. این درمان ها رنگ یا پرداخت محصولات را تغییر می دهد، خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی را بهبود می بخشد یا سطح محصول را بافت می دهد. نمونه هایی از پرداخت ها شامل آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک است.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم

نتیجه گیری

نورد یکی از همه کاره ترین روش های شکل دهی آلومینیوم است و کاربردهای آن بی پایان است. انتظار می‌رود که تقاضا برای محصولات نورد تخت در سال‌های آینده افزایش یابد، بنابراین جای تعجب نیست که تولیدکنندگان محصولات آلومینیوم اغلب نورد را برای اولین مرحله پردازش خود در نظر می‌گیرند.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست