ثبت درخواست و پیگیری سفارش

ام دی اف چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ام دی اف (MDF) چیست؟

ام دی اف (MDF) مخفف عبارت Medium-density fibreboard به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط می باشد. ام دی اف (MDF) نوعی ماده مرکب چوبی است که جرم حجمی آن بیان 500 تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب (میانگین 750) می باشد و از مواد گوناگونی تولید می شود. ام دی اف (MDF) در دنیا معمولا بر مبنای چوب های نرم مانند کاج تهیه و تولید می شود. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

ام دی اف چیست؟

ام دی اف (MDF) معمولا با ترکیب رزین و چوب تهیه می شود و فرآیند تولید آن بدین شکل می باشد که چوب و رزین تحت فشار و حرارت قرار می گیرد و با بالا رفتن استحکام، مقاومت آن در برابر آتش افزایش می یابد و همچنین عدم نفوذ پزیری آن نیز بیشتر می شود.در بعضی موارد نیز رزین و موم مخلوط شده تحت فشار و حرارت قرار می گیرد و به نوعی پرس می شوند تا تخته فیبر حاصل شود. یکی از ویژگی های ام دی اف (MDF) قابلیت ماشین کاری بالا در آن می باشد.

مقاله پیشنهادی: پروفیل وال واشر آلومینیوم

ام دی اف چیست؟

کاربرد ام دی اف (MDF)

ام دی اف (MDF) در ساخت کابینت آشپزخانه، میز نهارخوری،  میز مطالعه، سرویس خواب، میز آرایش، پارتیشن، پاتختی، کتابخانه و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

ام دی اف چیست؟

نئوپان چیست؟

نئوپان (chipboard)، تخته فیبر با چگالی پایین است و اغلب به صورت خرده چوب (Particle board) هم نامیده می شود که از همان خرده چوب و ذرات بسیار ریز از ذره های چوب ام دی اف (MDF) ساخته می شود و در بعضی از موارد هم از خاک اره در تهیه و تولید آن استفاده می شود و به همین علت از لحاظ قیمتی بسیار ارزان تر از ام دی اف (MDF) می باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل گرده ماهی آلومینیوم 1.6*30 میلیمتر

ام دی اف چیست؟

HDF

در کنار ام دی اف (MDF) و نئوپان، محصولی از چوب به نام اچ دی اف (HDF) که عبارت مخفف High-density fiberboard به معنی تخته فیبر با چگالی بالا می باشد و نام دیگر آن Hardboard می باشد. برای تهیه اچ دی اف (MDF) به حرارت و فشار بیشتری نسبت به ام دی اف (MDF) نیاز داریم. اچ دی اف (MDF) مقاومت بسیار بالاتری نسبت به ام دی اف (MDF) دارد و به لحاظ قیمتی نیز، قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف (MDF) دارد. در اچ دی اف (MDF) مواد چسبی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ام دی اف چیست؟

هایگلاس چیست؟

هایگلاس، یکی از انواع ام دی اف (MDF) می باشد که روکش آن علاوه بر ملامینه با لایه ای از پلکسی گلاس نیز پوشش داده می شود. پلکسی گلاس یکی از انواع پلاستیک می باشد که جنس آن از یکی از انواع پلی کربنات است و ظاهری شفاف و شبیه به شیشه دارد اما با این تفاوت که نسبت به شیشه سبک تر  و مستحکم تر می باشد. تخته های هایگلاس یک رو هستند و دارای یک طرف می باشند و توسط سلفون های مخصوص محافظت می شوند و طرف دیگر آن سفید ساده از کاغذ یا ملامینه می باشد.

بیشتر بدانید: پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم

ام دی اف چیست؟

مزایای ام دی اف (MDF)

  • با توجه به تهیه و تولید نسبتا ارزان ام دی اف (MDF)، انتخاب آن به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • با توجه به اینکه ام دی اف (MDF) از خرده چوب های بازیافتی تهیه و تولید می شود، بنابراین استفاده از آن به حفاظت از محیط زیست بسیار کمک می کند.
  • به دلیل استفاده از روکش با طرح های گوناگون و رنگ های متنوع، ام دی اف (MDF) دارای انتخاب های متنوع برای کاربران محترم می باشد.
  • به دلیل صاف بودن سطح ام دی اف (MDF)، چسباندن هر چیزی بر روی آن بسیار ساده و آسان می باشد.

ام دی اف چیست؟

  • به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در ام دی اف (MDF)، از آسیب ها و خورندگی های مانند موریانه ایمن می باشد.
  • ام دی اف (MDF) در گرما و سرما، انبساط و انقباض ندارد.
  • شکل پذیری ام دی اف (MDF) از سایر ورقه های چوبی آسان تر و ساده تر می باشد.
  • روکش های مختلف به راحتی بر روی ورقه های ام دی اف (MDF) قرار می گیرد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی آلومینیوم کف 15 و بال 33 میلیمتر

ام دی اف چیست؟

معایب ام دی اف

  • ام دی اف (MDF) بسیار مقاوم و مستحکم می باشد اما اگر به هر دلیل شکستگی یا ترک بر روی آن به وجود آید، امکان چسباندن آن بسیار سخت خواهد بود.
  • مواد شیمیایی استفاده شده در ام دی اف (MDF) برای سلامتی انسان و بخصوص کودکان مضر و خطرناک می باشد.
  • ام دی اف (MDF) در معرض آب، متورم می شود و باد می کند.

ام دی اف چیست؟

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست