ثبت درخواست و پیگیری سفارش

خمکاری پروفیل لوله آلومینیوم

خم کاری لوله آلومینیوم

آلومینیوم فلزی بسیار سبک و مستحکم و مقاوم می باشد. پروفیل لوله آلومینیوم یکی از پر تیراژترین تولیدات در زمینه اکسترود آلومینیوم می باشد که در صنایع بسیاری مانند صنعت هواپیماسازی، صنایع خودروسازی، و سازه های مکانیکی و غیره جهت مواردی مانند استفاده در منتقل کردن سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

خمکاری لوله آلومینیوم

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل قوطی آلومینیوم

یکی از خدمات جانبی که بر روی پروفیل لوله آلومینیوم انجام می شود، عملیات خمکاری است که عملیاتی سرد می باشد و شایان ذکر است که در این فرآیند هیچ تغییر شکلی در مقطع ایجاد نمی شود. فرآیند خمکاری پروفیل لوله آلومینیوم به روش های مختلفی انجام می شود. این روش ها با توجه به آلیاژ آلومینیوم مصرفی، ابعاد مقطع (قطر خارجی، قطر داخلی و ضخامت)، نوع تمپر، تو خالی و تو پر بودن مقطع متفاوت می باشد.

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایز و رنگ الکترواستاتیک و برش در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

نکات ذیل در عملیات خمکاری لوله آلومینیوم حائز اهمیت می باشد:

  • در فرآیند خمکاری لوله های آلومینیوم، انداره ضخامت در محل خمیدگی کم می شود.
  • در عملیات خمکاری می بایست نقاطی تکیه گاهی در در محل خم ها قرار گیرد.
  • در پروسه خمکاری هر چقدر که آلیاژ آلومینیوم نرم تر باشد، فرآیند خمکاری آسان تر انجام می شود.

خمکاری لوله آلومینیوم

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در خم کردن لوله های آلومینیومی کنترل کردن لوله بین دو نگهدارنده است تا لوله در مکانی که قرار دارد ثابت بماند. لازم به ذکر است که جهت جلوگیری از تغییر فرم لوله در محل های خمیدگی از مندریل استفاده می شود. به طور مختصر و ساده، مندریل وسیله ای است که در فرآیند خمکاری لوله وارد محل خم لوله می شود و از دو پهلو شدن آن ممانعت به عمل می آورد و منجر به کاهش صدمات ناشی از پروسه خمکاری در لوله می شود که در مقاله جداگانه ای به توضیح مفصل مندریل پرداخته ایم.

مقاله پیشنهادی: گاز زدایی آلومینیوم

خدمات خمکاری پروفیل آلومینیوم

خدمات خمکاری پروفیل آلومینیوم با نظارت تیم فنی واحد کنترل کیفیت گروه مهندسی فیلت صورت می گیرد. پس از طراحی نقشه و ساخت قالب اکستروژن و تولید پروفیل مورد نظر مشتریان محترم و پس از انجام خدمات خم کاری مطابق نقشه ارسالی کاربران محترم، عرضه و با قیمت روز بازار به فروش می رسد.

جهت سفارش خدمات خمکاری پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

خدماتی دیگری مانند برشکاری پروفیل آلومینیوم، سوراخکاری پروفیل آلومینیوم، پانچ لیزری پروفیل آلومینیوم، سری تراشی پروفیل آلومینیوم، ماشین کاری پروفیل آلومینیوم، قطعه بری و جوشکاری پروفیل آلومینیوم؛ خدماتی می باشد که توسط کارگاه خدمات گروه مهندسی فیلت ارائه می گردد.

روش های خمکاری لوله آلومینیوم

  • خمش غلتکی
  • خمکاری سه نقطه ای
  • خمکاری مندریل
  • خمکاری تنیدنی
  • خمکاری فشاری
  • خمکاری کششی

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نمای کامپوزیت آلومینیوم

فاکتور های انتخاب روش خمکاری

  • کیفیت خمکاری
  • آلیاژ لوله آلومینیوم
  • شعاع خم
  • قطر داخلی لوله
  • قطر خارجی لوله
  • ضخامت لوله
  • شعاع خط مرکزی خم

خمکاری لوله آلومینیوم

حال به توضیح سه روش از پرکاربردترین و متداول ترین روشه های خمکاری پروفیل لوله خواهیم پرداخت.

خمکاری غلتکی

در این روش لوله آلمینیومی از بین سه غلتک متحرک که با عنایت به شعاع مورد نیاز خمش معین می شود، عبور کرده و و خم های مورد نیاز را ایجاد می کند. انتخاب غلتک در روش فوق به ضخامت لوله بستگی دارد. این پروسه توانایی خم کردن لوله های توخالی را نیز دارد.

بیشتر بدانید: اره آلومینیوم بر

خمکاری سه نقطه ای

در روش خمکاری سه نقطه ای، دستگاه مربوطه یک غلتک در مرکز خود دارد که با حرکت آرام  و ملایم خود پروسه خم کردن لوله را انجام می دهد.

خمکاری لوله آلومینیوم

خمکاری مندریل

در روش خمکاری مندریل میله ای فلزی در داخل لوله های آلومینیوم قرار می گیرد و در طول فرآیند خمکاری لوله را از عواملی مانند دفرمه شدن و چین و چروک شدن محافظت می کند.

خمکاری فشاری

یک از انواع خمکاری سرد لوله می باشد که برای ایجاد خم با شعاع پایین و در لوله های نازک مورد استفاده قرار می گیرد. نتیجه این روش به وجود آمدن خم با شعاع پایین، تغییر ضخامت خارجی کم، و تغییر بسیار کم سطح مقطع (بیضی شدن بسیار پایین) می باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل نبشی آلومینیوم

در حین انجام این روش یک قطعه لاستیکی سخت یا نرم داخل لوله قرار می گیرد که از خراب شدن پروفیل لوله جلوگیری و ممانعت به عمل می آورد. این روش برای تیراژهای پایین مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بدون استفاده از مندریل انجام می شود.

خمکاری لوله آلومینیوم

خم کاری کششی

این روش از روش های مرسوم خم کردن پروفیل لوله آلومینیوم می باشد. در این روش پروفیل لوله از یک سمت به وسیله یک گیره به قالب دورانی متصل می شود و با چرخیدن قالب دورانی لوله روی قالب فشاری قرار می گیرد و وارد قالب خم می شود. چرخیدن قالب دورانی بر روی لوله زاویه خم را به وجود می آورد. قالب فشاری امکان دارد بدون حرکت یا متحرک باشد.

مقاله پیشنهادی: پروفیل قوطی آلومینیوم چیست؟

تاثیر عملیات خمکاری بر لوله آلومینیوم

  • کم شدن ضخامت لوله
  • کاهش خاصیت شکل پذیری
  • کاهش مقاومت کششی لوله
  • امکان عوض شدن شکل و کج شدن در قسمت خم شده
  • چروکیده شدن جدار داخلی لوله

قیمت خدمات خمکاری پروفیل آلومینیوم

خدمات خمکاری پروفیل آلومینیوم برای مقاطع پروفیل آلومینیوم پس از طراحی نقشه و عملیات ساخت قالب اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم در کارگاه خدمات گروه مهندسی فیلت انجام می گیرد. جهت اطلاع از قیمت های خدمات خم کاری پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم  68 به 63 میلیمتر، 70 به 66 میلیمتر و 80 به 76 میلیمتر

کارگاه خدمات گروه مهندسی فیلت؛
ارائه دهنده خدمات برشکاری، سوراخکاری، قلاویز کاری، پانچ، خمکاری، سری تراشی، ماشین کاری، جوشکاری و قطعه بری کلیه مقاطع اختصاصی و عمومی پروفیل های آلومینیوم با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و بهره گیری از تجهیزات مدرن و دستگاه های CNC پیشرفته، آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم و بزرگوار می باشد. کلیه مراحل فوق با نظارت کامل واحد کنترل کیفیت گروه مهندسی فیلت انجام می شود.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست