ثبت درخواست و پیگیری سفارش

رنگ پودری پروفیل آلومینیوم

رنگ الکترواستاتیک چیست؟

رنگ الکترواستاتیک یا رنگ پودری برای نخستین بار هفتاد سال پیش در کشور امریکا تولید و عرضه شد. حدود دهه شصت میلادی در کشور آلمان، یک کمپانی توانست خمیر رنگ الکترواستاتیک را از ترکیب اسکترودر و گرما تولید و در همین زمان شرکت شل در کشور انگلستان برای رنگ آمیزی از رنگ الکترواستاتیک پودری استفاده کرد اما خب از آنجایی که استفاده از آن برای مصرف کنندگان به دلیل هزینه بالا، مقرون به صرفه نبود، اولویت کاربران همچنان استفاده از رنگ های دیگر مانند پلی استر و غیره بود. در ادامه همراه گروه مهندسی فیلت باشید.

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

مقاله پیشنهادی: مفتول آلومینیوم

رنگ پودری پروفیل آلومینیوم

رنگ هایی به غیر از رنگ پودری به صورت مایع هستند اما همان گونه که از نام این رنگ پیداست به صورت جامد و به شکل پودری تولید و عرضه می شود. رنگ پودری همانند سایر رنگ از موادی مثل رزین، پیگمنت (رنگ دهنده)، فیلر (پرکننده)، هاردنر (خشک کننده) و سایر مواد افزودنی تشکیل شده است که هر کدام از این مواد نقش بخصوصی را در خلق کردن ترکیب کلی رنگ ایفا می کنند. همه مواد اولیه نیز به شکل پودری می باشند.

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

برای تهیه رنگ پودری در مرحله اول مواد اولیه به صورت مذاب با هم آمیخته می شوند، سپس مواد حاصله سرد شده و در دو مرحله به ذرات ریز پودری تبدیل خواهد شد. فرآیند پاشیدن و نشستن رنگ پودری یا رنگ الکترواستاتیک بر مبنای باردار کردن سطح آلومینیوم و پودر رنگ می باشد که به صورت جاذبه منفی و مثبت میان سطح آلومینیوم و پودر، فرآیند نشستن رنگ بر روی فلز آلومینیوم صورت می پذیرد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

خدمات رنگ پودری پروفیل آلومینیوم

خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم با نظارت تیم فنی واحد کنترل کیفیت  گروه مهندسی فیلت صورت می گیرد. پروفیل مورد نظر مشتریان محترم، پس از تولید با مواد اولیه درجه یک (آلیاژ 6063) و پس از انجام عملیات رنگ پودری الکترواستاتیک، همراه خدمات برش ساده با دستگاه CNC، عرضه و با قیمت روز بازار به فروش می رسد.

جهت سفارش خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

خدماتی دیگری مانند دکورال آلومینیوم، آندایزینگ پروفیل آلومینیوم، براش پروفیل آلومینیوم، الکترو پولیشینگ آلومینیوم و کروماته کردن؛ خدماتی می باشد که توسط گروه مهندسی فیلت ارائه می گردد.

مزیت رنگ پودری الکترواستاتیک

  • رنگ پودری الکترواستاتیک خاصیت برگشت پذیری دارد، بدین معنی که طراحی سیستم و تجهیزات پاشش رنگ پودری به شکلی می باشد که رنگ هایی که نتوانسته اند بر روی سطح پروفیل آلومینیوم بنشینند دوباره وارد چرخه فرآیند پاشش می شود و در نتیجه ضایعات آن به حداقل خود می رسد و ضایعات فاضلابی نیز تولید نمی شود.
  • رنگ پودری الکترواستاتیک بدون حلال است و دوست دار محیط زیست می باشد، بدین معنی است که رنگ پودری الکترواستاتیک جامد بوده و بدون حلال می باشد و به همین علت طرفدار محیط زیست می باشد و در نتیجه کارگران نیز کمتر در معرض خطرات و بیماری های مختلف قرار می گیرند.

بیشتر بدانید: پروفیل قوطی آلومینیوم

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

  • رنگ پودری الکترواستاتیک این امکان را می دهد که ضخامت بالا بدون شره کردن حاصل شود بدین گونه که رنگ پودری الکترواستاتیک دارای ویسکوزیته بالا می باشد و جامد بوده و همین دلیل باعث ایجاد ضخامت بالا پس از پاشش آن می باشد.
  • رنگ پودری الکترواستاتیک دارای خواص فیزیکی مطلوبی می باشد، بدین معنی که از نظر خواص فیزیکی نسبت به رنگ مایع بسیار عالی بوده و سختی و مقاومت بالاتری دارد.
  • رنگ پودری الکترواستاتیک دارای خطر آتش سوزی پایین می باشد زیرا بدون حلال بوده و همین علت باعث می شود که نسبت به رنگ مایع، خطر آتش سوزی کمتری داشته باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم 15*10

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

معایب رنگ پودری الکترواستاتیک

  • در استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک امکان رسیدن به ضخامت های بسیار پایین مقدور نمی باشد.
  • رنگ پودری الکترواستاتیک بر روی قطعات بزرگ مانند کشتی قابل پاشش نمی باشد.
  • رنگ پودری الکترواستاتیک، کوره ای بوده و می بایست در کوره با حرارت یکصد و هشتاد درجه سانتیگراد خشک شود. این در حالیست که رنگ های مایع در دمای های پایین تر و حتی در دمای محیط نیز قابلیت خشک شدن را دارند.

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.

  • رنگ پودری الکترواستاتیک با توجه به روش اجرا و باردار شدن سطوح فلز مربوطه و اینکه کوره ای بوده و در دمای یکصد و هشتاد درجه سانتیگراد قابلیت خشک شدن را دارد، فقط بر روی فلزات قابلیت پاشش را دارد و روی قطعات غیر فلزات امکان اجرا نخواهد داشت.

مقاله پیشنهادی: لوله آلومینیوم

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

روش های رنگ آمیزی الکترواستاتیک

  • روش پیش گرما
  • روش پس گرما
  • روش مشعل پاش
  • روش مادون‌ قرمز

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل سپری آلومینیوم 1/6*20*20

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

روش پیش گرما

در روش پیش گرما در مرحله اول قطعه مورد نظر را به مقدار کافی حرارت می دهیم و در مرحله بعد رنگ مورد نظر بر روی آن اسپری می شود. در رنگ آمیزی به روش پیش گرما مقدار چسبندگی رنگ به قطعه بالا می باشد. رنگ الکترواستاتیک در برابر جدا شدن از قطعه مورد نظر، خراش برداشتن و کنده شدن بسیار مقاوم می باشد. روش رنگ آمیزی پیش گرما برای قطعات پیچیده بسیار ریز و درشت مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بدانید: پروفیل گرده ماهی آلومینیوم

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

روش پس گرما

روش پس گرما رایج ترین روش رنگ آمیزی الکترواستاتیک در ایران می باشد. در روش پس گرما در مرحله اول قطعه مورد نظر رنگ آمیزی می شود و در مرحله بعد در کوره های مخصوص حرارت داده می شود. روش پس سزما از روش های دیگر رنگ آمیزی الکترواستاتیک ساده تر می باشد. تجهیزات مورد نیاز روش پس سرما نیز نسبت سایر روش ها از نظر اقتصادی ارزان تر بوده و مقرون به صرفه می باشد. روش پس سرما به دو صورت اتوماتیک و دستی انجام می گیرد و در هر دو صورت سرعت خروجی آن زیاد و همچنین کیفیت رنگ آمیزی نیز بسیار خوب می باشد.

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

روش مشعل پاش

روش مشعل پاش برای نقاطی که جهت رنگ آمیزی در فاصله دور قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل آنکه کمپرسور آن دیزلی و بنزینی است بنابراین به کوره و برق احتیاجی نیست. در روش رنگ آمیزی مشعل پاش، پودر نگ توسط تفنگی به سمت قطعه مورد نظر پاشیده می شود و همزمان شعله را به سمت رنگ پاشیده شده هدایت می کند و رنگ را پخته و خشک می کند. رنگ حاصل شد در روش رنگ آمیزی مشعل پاش در برابر خراشیدگی و کنده شدن مقاومت چندانی ندارد. در روش رنگ آمیزی مشعل پاش در صورتیکه قسمتی از لایه رنگ از سطح قطعه مورد نظر جدا شود، همه لایه رنگی به شکل کلی از همه سطح قطعه رنگ شده جدا خواهد شد. سرعت رنگ آمیزی روش مشعل پاش با توجه به حذف شدن کوره بسیار پایین می باشد. روش رنگ آمیزی مشعل باش برای سطوح و مقاطع بزرگ، بسیار مناسب می باشد. روش رنگ آمیزی مشعل پاش برای رنگ هایی که به زمان پخته و خشک شدن کوتاه نیاز دارد، بسیار مناسب می باشد.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم 15*27

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

روش مادون قرمز

روش مادون قرمز برای مقاطعی مورد استفاده قرار می گیرد که نسبت به درب ورودی کوره های حرارتی بزرگتر می باشد. در روش رنگ آمیزی مادون قرمز در مرحله اول فرآیند رنگ آمیزی توسط یک ربات یا تفنگ مخصوص صورت می گیرد و سپس و در مرحله بعد محل رنگ شده زیر لامپ مخصوص مادون قرمز قرار می گیرد تا سفت و سخت شود. روش رنگ آمیزی مادون قرمز مناسب قطعاتی می باشد که ممکن است در اثر قرار گرفتن در کوره پخت، تغییر حالت داده و یا مشتعل باشد و نمی بایست در کوره قرار بگیرد. روش رنگ آمیزی مادون قرمز نیازمند امکانات کمی می باشد. از ویژگی مهم روش رنگ آمیزی مادون قرمز، نیاز به فضای کم جهت طی کردن مراحل رنگ آمیزی و همچنین عدم نیاز به کوره پخت می باشد و در مقابل یکی از معایب این روش سرعت بسیار پایین فرآیند رنگ آمیزی می باشد. روش رنگ آمیزی مادون قرمز نیازمند مصرف برق بسیار بالا می باشد.

مقاله پیشنهادی: سپری آلومینیوم

رنگ الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم

قیمت خدمات رنگ پودری پروفیل آلومینیوم

رنگ پودری الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم در رنگ های متفاوت عرض و ارائه می گردد و با توجه به رنگ های متنوع و خاص خود، قیمت های مختلفی دارد. جهت اطلاع از قیمت های خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک پروفیل آلومینیوم با کارشناسان فنی گروه مهندسی فیلت تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل لوله آلومینیوم

گروه مهندسی فیلت؛
طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد.
جهت مشاوره فنی و سفارش تماس حاصل فرمایید.
02144675798  09123018710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست